AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.863

Framtiden för 335:or

Jag går i valet och kvalet om jag skall sälja av 335:an för att kanske köpa en av nya modellen, eller något helt annat.
En fundering jag har, dvs. om jag skall ha kvar den, är hur framtiden ser ut för de bilarna.
Jämför man med gamla supror och skylines så kostar dessa ganska ordentligt med pengar, för att vara så gamla. 335:orna är de ju på väg att klämma ut ganska höga effekter ur, samtidigt som de börjar komma ned lite i pris.
Så, vad tror panelen, kommer de fortsätta dyka i pris, eller tror ni priset kommer stabiliseras?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Dom kommer dyka. Kan inte jämföras med Skyline eller Supror.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Med tanke på att M3or dyker i pris tills dem ligger på +/-50k så lär även 335an göra det. Dem kommer aldrig att vara dyrare än en M3 av motsvarande modell, även om den är lätt att vässa.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Nej tillgång/efterfrågan styr ju priset och både Skylines och Supror är ju väldigt ovanliga om man jämför med 335or, ingen av dom finns ens som svensksålda.

Visa användare
10
Dotzie
Bmw 335 i Coupe
Bmw 318 IS coupé Individual
Det är väl ganska svårt att sätta en prognos,men att gissa friskt kan ju roa sig med, naturligtvis så beror en värdeminskning helt på marknadens villkor,ett bra exempel är ju m3 e46 där prisvariationen är ganska stor. 335i coupe finns ju tack och lov ännu inte i dessa mängder i Sverige och det bidrar till att priset hålls på en ganska stabil nivå.
335 i coupe är naturligtvis en blivande bmw-klassiker, första turbobilen med twinturbo från bmw,tillverkades mellan 2006-2010. 2011 kom enkelturbo och sedan blir ju 3-coupen en 4-modell kommande modellår.
Den har också prestanda som räcker och blir över i kombination med låg bränsleförbruk. Den är annars lätt att vässa för hyggliga pengar om man skulle vilja. Jag kommer att behålla min i allafall, riktigt najs bil.
Har sneglat lite på 550, det är det enda i BMW-lägret som lockar om det inte skulle bli en 335:a till. Nya M5:an trevlig som den är, det blir för mycket pengar.

Svensksålda e92:or med manuell låda finns det inte så många av, så det är lite därför jag lutar åt att behålla den. Att en bil helt avstannar i värdeminskning, händer inte så ofta, men att den bromsas upp ordentligt räcker för mig.
Vad som är så speciellt med Supror och Skylines<33 fattar jag inte riktigt, möjligtvis pga av bristande kunskap....men motortekniken är ju helt enkelt gammal även om de har sprinklats med fast and the furious guldstoff vilket drar upp priset lite.

Har lite svårt att hitta något alternativ jag går igång på...så kanske kanske fortsätter jag köra gammel 335:a på fritiden...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.