|
|
|
|---|---|
|
Man placerar ju ofta 1-serien i den så kallade golfklassen men är den egentligen inte mer rätt att jämföra med VW polo och Audi A1? Golfens motsvarighet är väl egentligen 3-serien, åtminstone storleksmässigt? Jag tycker den känns väldigt liten. | |
|
Själv tycker jag att 1-serien passar rätt bra i 1-serie-klassen, den som ibland felaktigt kallas Golf-klassen. :) Skämt åsido - nej 1-serien sorterar inte med Polo och A1, för de är väsentligt mindre bilar. Jag skulle vilja beskriva Golf-klassen som "större småbilsklassen". Inte mellersta småbilsklassen eller små småbilsklassen. |
|
|
Golfen är till yttermåtten sett något kortare än 1-serien men däremot lite bredare, så 1-serien passar nog rättså bra i den så kallade golfklassen. Prisbilden är ju också liknande. 3-serien är 4 dm längre än golfen. Sen vet jag inte om bilens mått är det enda som gäller för att placera bilar i olika fack. Ford Focus i kombiutförande är ungefär lika stor på utsidan som 3-serie kombi, men jag tror inte att Fords marknadsstrategi är att låta Focus agera konkurrent till 3-serien... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.