|
|
|
|---|---|
|
Ska säga att jag aldrig ägt en Bmw M3 men har alltid varit sugen på att ha en, Har haft M5 tidigare men misstänker att det är helt olika bilar?? Så vad ska man ha för utrustning, Vet att på M5:an fanns det vissa "krav" för att den skulle gå och säljas vidare. Är det samma på M3 bilar? Har kollat runt på lite olika bilar och hittade denna. Länk! Dock nyligen importerad men den ser fin ut och tycker utrustningen ser bra ut med. Alla råd och tips är välkomna :) VIN WBSVA91000E039589 Type code VA91 Type M3 (EUR) E series E90 (M3) Series 3 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine S65 Displacement 4.00 Power 309 Drive HECK Transmission MECH Colour SPARKLING GRAPHITE METALLIC (A22) Upholstery ERW.LE.NOVILLO/H1 PALLADIUMSILBER (NDH1) Prod.date 2008-07-11 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) Electronic Damper Control (EDC) S2MDA M DRIVE M Drive S2MKA M DOPPELKUPPL. GETR. M. DRIVELOGIC M double-clutch transmiss. w/Drivelogic S2MTA M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 220 M/MB BMW LA wheel, dual spoke 220 S302A ALARMANLAGE Alarm system S313A AUSSENSPIEGELPAKET Fold-in outside mirror S322A KOMFORTZUGANG Comfort access S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roller sun vizor, rear door S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S441A RAUCHERPAKET Smoker package S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S490A LEHNENBREITENVERSTELLUNG Adjuster, backrest width S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable S4MYA INT.LEIST. LEDER CARBONSTR. SCHWARZ Int.trim,leather,carbon struct.,black S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A REGENSENSOR Rain sensor S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S563A LICHTPAKET Light package S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S612A BMW ASSIST BMW Assist S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business S654A DAB TUNER DAB tuner S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control for Teleservices S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface S752A INDIVIDUAL AUDIOSYSTEM Individual audio system S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S936A BMW HANDY BEI AUSLIEF. ANFORDERN BMW Handy b. Ausliefer. anfordern S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Navi DVD to be requested at shipping Code Description (interface) Description (EPC) S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German /Johan | |
|
Hej! Har tittat på denna bil och provat den . Mycket fin och går bra i låda och motor. Frambromsarna behöver bytas , men ja tyckte att dom sa att det skulle göras innan bilen blir såld . Om jag inte minns fel så var den imorgterad från tyskland till Italien sen till Sverige |
|
|
Hej! Kolla upp vilket land bilen är importerad ifrån. Är det Tyskland så är det rätt så lungt. Är det Italien ska man akta sig för bla miltalet och att bilen inte varit med om någon krock. Även i framtiden är det lite svårare att sälja Italien bilar. Bilen verkar vara riktigt sjyst, har vart inne på att köpa M3 E92 men gick tillbaka till M5 ändå.. (Har provat på E34. E39, E60) men kan säga att E39 är den bästa M-bilen tyskarna tillverkat!! (Enligt mig) Hoppas det går bra och lycka till! =) (Firman som säljer bilen har jag för mig att dem är seriösa när det gäller sporbilar) |
|
|
Tack, vad går nya bromsar på? Och hur känns priset på denna bil? |
|
|
Den ser riktigt fin ut! Jag har haft en E91 i samma färg väldigt fin färg dock väldigt vanlig. Den är också "pimpad" redan från start på ett smakfullt sätt. Eisenmann, H&R samt BMW performance tillbehör. Nice! |
|
|
Ultimate Cars är väl inte direkt kända för att vara speciellt seriösa ;-) Länk Import frän Tyskland till Italien är väl inte heller så vanligt då det oftast brukar vara tvärtom. |
|
|
Hej Flatline, Det är min bil som skall säljas via Ultimate Cars! Bilen har nästan allt (ej tv modul)! Vilket utrusning listan visar det. Bilen är tysk såld och importerades till Italien när han var nästan ny vilket är det plus då Italien sålda bilar saknar oftast massor av utrusning! (framförallt sätesvärme) När det gäller mil m.m kollades med BMW då är det inga konstigheter. Ultimate Cars är även certifierad av Carfax då kan man se bilarnas historik helt gratis via bytbil.com länk nedan till min bil carfax info. Länk bilen är ny servad på BMW och fram bromsarna och skivorna är bytta i veckan! Återkom om du vill veta mer om bilen! MVH Robert |
|
|
Köpte en Porsche från Italien som var importerad från Tyskland, inget konstigt med det. Sen att Italienska bilar skulle vara mer svårsålda vill jag säga är bs. Tyskarna är mer noggranna med service men kör betydligt mer än Italienarna. |
|
|
Hej Robban! Okej tack för info :-) dock så kommer jag köpa en Annan då säljarna gjorde ett dåligt intryck !! Lycka till med försäljningen :-) /Johan |
|
|
Hej Johan Jag vet inte riktig vad du har frågat till säljaren och vad du har fått för svar av säljaren men om du har vägarna förbi hör av dig så kan du och jag träffas så får du se min kärra :) i annat fall jag önskar att du hittar det du söker! /Robert |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.