AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.334

Gavlsläpp på förardörren

Jag har fått gavlsläpp på förardörren på min 525d E60 -08. BMW tar inget ansvar och hänvisar till den treåriga lackgarantin!?!?! Det är ju ROST under. Ska man bara vänta ut tills det har rostat igenom sen ta det på rostskyddsgarantin?
Jag hade gavlsläpp på min Audi A4 -07 och där var det inget snack utan tog Audi sitt ansvar.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilken verkstad har du visat upp bilen för?

Mitt intryck är att BMW generellt har varit väldigt frikostiga med rostskyddsgarantiärenden och det brukar räcka med att det bubblar lite i lacken eller finns synlig rost. Undantaget är då ställen som blivit skadade rent mekaniskt genom t ex repor och stenskott etc.

Jag skulle nog försöka visa bilen för en annan BMW-verkstad och få ett nytt utlåtande.

Kan ju iofs vara någon ny styrning från generalagenten, men då lär de skjuta ryktet i sank med tanke på rosthistoriken på tidigare bilar (som de räddade genom frikostiga åtaganden) och det skrämmande faktum att nya modeller inte är bättre än de äldre...

Mvh
Johan B
Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Det var M-bilar i Västerås. Idag tog dom iaf emot en anmälan om galvsläpp. Men dom säger att det är lacksläpp. Dom tog kort och skickade in bilderna och svartet fick jag inom 3 timmar. AVSLAG!!! Det är en lackskada?!?!? och då gäller lackgarantin och den är 3 år och har gått ut. Då sa jag att jag väntar tills det har rostat hål så får ni byta dörr. Då svarar BMW Sverige att då har jag varit oaktsam och rostgarantin utgår!!! Riktigt pinsamt att inte ta ansvar när bilen ROSTAR.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.