AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.721

Smygläser AM&S svenska del Autopower? :-)

En liten fundering jag haft den senaste tiden...ibland har jag märkt att vissa trådar (topics) på forumet inom ganska kort leder till artiklar i svenska auto motor och sport. Igår kom den ned i brevlådan och där fanns ett reportage om olika klockor och deras motsvarighet inom bilvärlden. Nyligen har det pågått en liknande tråd i 1-serieforumet. Kul iofs :-)
Tidigare har det även förekommit en del trådar om olika journalister - några månader dök det upp en tävling i AMS där man kunde bli krönikör för en dag. Dessutom kan man skönja att vissa reportrar uppdaterat sitt språkbruk efter detta. Tillfällighet eller inte?

Oavsett tycker jag det är positivt - och kul om AP påverkar våra ledande motortidningar :-) någon som sett samma sak som jag?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Just klockorna är nog inte särskilt nytt. Har inte Gran turismo det som stående inslag i varje nummer?

Men rent generellt är det väl nästan tjänstefel om man som motorjournalist i Sverige inte varje vecka snabbt går igenom lite olika bilforum för att hålla sig uppdaterad om vad som är på tapeten.

Samma gäller ju riksmedia i stort, flera journalister bevakar ju olika forum för att hänga med.

Är du redan användare? Logga in i menyn.