|
|
|
|---|---|
|
Tjenis! I nyförvärvet från 2001 finns en snap-inadapter för Motorola V50. Går den med enkla medel byta ut mot något nyare, tex iPhone 4 eller 5? | |
|
Vet inte exakt hur man gör men tror att det är relativt enkelt. Det jag eg skulle svara på är att det finns adapter för iPhone 4 men ännu inte för 5:an som enligt BMW Solna ska komma i juni och då kosta runt 2000 pix. Har du Bluetooth? Jag använder det i min F02:a och det fungerar klockrent även om man så klart missar laddningen. Men jag sitter så korta stunder i bilen att det inte är ett problem. Dessutom slipper man hålla på att koppla loss den ur adaptern hela tiden. Har luren i fickan och då är den alltid på rätt ställe när jag hoppar ur bilen :-) Niklas Fransosen |
|
|
Borde inte vara något konstigt. Jag bytte min -08, bara att hitta rätt "knapp" och lyfta ur. tryck in den nya. Köpte den på BMW för 1387:- vill jag minnas.(Lyfte ur enhet till iphone3 o ersatte med enhet för iphone4) finns olika på ebay har jag sett, allt är "pluggin". Mvh Jonas B. |
|
| Men gäller det alltså kablaget med? Vill ju få med mig laddning och antenn. | |
| Lus, tror inte du behöver några kablar. Adaptern är alltså "snap-on" bilen måste vara förberedd för det , man byter bara ut med varje telefonmodell | |
|
Jag har option S640A, vilket jag tror innebär antenn, strömförsörjning, mikrofon samt någon slags högtalare, alternativt att ljudet körs ut i stereon. Om jag då skaffar en snapin för min gamla 4S jag har som musikspelare för bilen, innebär det att jag då kan få ut Spotify i bilen? Isf, ge mig genast artikelnummer :) Om inte, finns det en smidig lösning på BT eller aux in för E53 med gamla 4:3 navi pro? Dynavin eller Hualingan är inte aktuellt just nu, det är bara Androidversionen som har stöd för boardcomputern och aux-heating, och den är för dyr för tillfället. |
|
| Lus: det verkar finnas två adaptertyper: en som bara stödjer tal och en , mycket dyrare som oxå stödjer musik, bild osv. Det finns oxå en app som heter BMW connected som ska ge möjlighet till snabbfunktion till webradio styrt genom idriven. | |
| Ja, så verkar det vara. Jag skiter i det tills vidare, kör på aux in i E53'an ändå. Tänkte bara det vore en smidig lösning om det fanns billig och enkel snap-in, men det verkar det ju inte göra :) | |
| Någon som vet i fall det förannonserade snapin adaptern för iphobe5 är här? | |
| Japp, den finns att köpa över disk nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.