AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.136

Byta ut snap-in adapter

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Tjenis!
I nyförvärvet från 2001 finns en snap-inadapter för Motorola V50. Går den med enkla medel byta ut mot något nyare, tex iPhone 4 eller 5?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Vet inte exakt hur man gör men tror att det är relativt enkelt.

Det jag eg skulle svara på är att det finns adapter för iPhone 4 men ännu inte för 5:an som enligt BMW Solna ska komma i juni och då kosta runt 2000 pix.

Har du Bluetooth? Jag använder det i min F02:a och det fungerar klockrent även om man så klart missar laddningen. Men jag sitter så korta stunder i bilen att det inte är ett problem. Dessutom slipper man hålla på att koppla loss den ur adaptern hela tiden. Har luren i fickan och då är den alltid på rätt ställe när jag hoppar ur bilen :-)

Niklas

Fransosen
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Borde inte vara något konstigt.
Jag bytte min -08, bara att hitta rätt "knapp" och lyfta ur. tryck in den nya.
Köpte den på BMW för 1387:- vill jag minnas.(Lyfte ur enhet till iphone3 o ersatte med enhet för iphone4) finns olika på ebay har jag sett, allt är "pluggin".

Mvh Jonas B.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Men gäller det alltså kablaget med? Vill ju få med mig laddning och antenn.
Lus, tror inte du behöver några kablar. Adaptern är alltså "snap-on" bilen måste vara förberedd för det , man byter bara ut med varje telefonmodell
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag har option S640A, vilket jag tror innebär antenn, strömförsörjning, mikrofon samt någon slags högtalare, alternativt att ljudet körs ut i stereon. Om jag då skaffar en snapin för min gamla 4S jag har som musikspelare för bilen, innebär det att jag då kan få ut Spotify i bilen? Isf, ge mig genast artikelnummer :)
Om inte, finns det en smidig lösning på BT eller aux in för E53 med gamla 4:3 navi pro? Dynavin eller Hualingan är inte aktuellt just nu, det är bara Androidversionen som har stöd för boardcomputern och aux-heating, och den är för dyr för tillfället.
Lus: det verkar finnas två adaptertyper: en som bara stödjer tal och en , mycket dyrare som oxå stödjer musik, bild osv. Det finns oxå en app som heter BMW connected som ska ge möjlighet till snabbfunktion till webradio styrt genom idriven.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ja, så verkar det vara. Jag skiter i det tills vidare, kör på aux in i E53'an ändå. Tänkte bara det vore en smidig lösning om det fanns billig och enkel snap-in, men det verkar det ju inte göra :)
Någon som vet i fall det förannonserade snapin adaptern för iphobe5 är här?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Japp, den finns att köpa över disk nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.