AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.852

Få TV/DVD på min Navigation!

Ar
27
Ara-power
530 XD -07
Hej på er allesammans!

Jag har nyligen köpt en galet fräsch BMW 530 IA -01 rullat 10 000 mil, trogna mil då min väns far ägt den.

Nu till frågan, jag har en "wide screen" navigation i den med GPS, telefon, computer.
Det jag vill veta kan man på något sätt modifiera eller göra den kompatibel för att kunna se DVD filmer eller kanske få TV funktionen ?

Hur gör jag i så fall och vad kommer det att kosta?
Har sökt förgäves på nätet inga svar.

Tack på förhand !
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

TV-funktionen har du redan däremot så är din TV-mottagare för analoga kanaler och dessa har ju försvunnint sedan ett par år tillbaka. Man kan byta TV-mottagaren till en BMW-original Hybridvariant som då ävenklarar digitala kanaler. Denna är ganska dyr men det finns även personer som tagit en vanlig digitalbox som går på 12V och fått denna att fungera i bilen.

___
//Ulf
Ar
27
Ara-power
530 XD -07
Men menyn finns inte när jag scrollar i menyn... hur trycker jag fram den?
Funkar det att sätta på en Dvd film om jag testar?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För att se film så behöver du en DVD-spelare och det är inget jag tror du har som standard. Den CD eller DVD-enhet som är till Navigatorn fungerar inte till något annat än kartskivor.

Dyker inte 'TV' upp i menyn och det finns en TV-mottagare så kan det lösa sig om man kopplar ifrån batteriet en stund.

___
//Ulf
Ar
27
Ara-power
530 XD -07
Jaha!
hur vet jag om jag har en tv mottagare? Ska jag leta efter något speciellt?
Går det att dra kablar själv och koppla in en Dvd-enhet för filmer?

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
TV är inte samma option som Navigator så det är inte säkert du har TV-tuner i bilen.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

På E39 fram t o m modellår 2002 så ingick TV i Navi Pro-tillvalet. Från modellår 2003 så fick man köpa till TV-modulen separat. Sen kan ju alltid TV-modulen ha tagits bort eller gått sönder.

Vet inte om trådstartaren har en sedan eller touring men på touringen sitter TV-modulen under det främre golvet i bagagerummet. För att komma år så får man lossa på ett par skruvar. Någon med sedan kan kanske ge info om var den sitter på den modellen.

___
//Ulf
Ar
27
Ara-power
530 XD -07
Jag har sedan modellen, borde den inte då sitta i bagage utrymmet till vänster?
Om den inte har en Tv-modul tänkte jag eventuellt koppla in en Apple-Tv så får jag mycket mer än Tv också?

Kommer bli en intressant sommar :)
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Enklast och billigast är nog att köpa någon eftermarknads stereo, typ Dynavin. Då kan du se film och tv, samtidigt som du behåller original-looken.
Ar
27
Ara-power
530 XD -07
Vill inte liksom ta bort den befintliga BMW-orginalet. :)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Du behöver en TV-modul även om du skall koppla in en AppleTV.
Ar
27
Ara-power
530 XD -07
Okej Som jag förstått behöver jag en tv-modul, boxer (för kanaler) och apple tv för att få det att funka? Men krävs det någon system installation för meny val?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Länk

Du behöver en sådan här,som jag har!

Länk
Bi
3.797
Bianca

Vill du inte ta bort den befintliga BMW-orginalet så är det denna BMW Org Digital tv modul som gäller...
Bi
3.797
Bianca

Även om du haft tv modul,så hade de kvittat..då hade du haft den analoga modulen..
den digitala modulen kom jan 2005
Ar
27
Ara-power
530 XD -07
Verkligen fint :)

Nice navigation du har :) Exakt det jag tänkt mig.
Men tänkte om jag har Apple-tv så kan jag streama musiken från mobilen + eventuellt fixa en Aux-in kabel.

Vad landade din på allt som allt ungefär?
Svårighets grad att fixa allt?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.