|
|
|
|---|---|
|
Hej på er allesammans! Jag har nyligen köpt en galet fräsch BMW 530 IA -01 rullat 10 000 mil, trogna mil då min väns far ägt den. Nu till frågan, jag har en "wide screen" navigation i den med GPS, telefon, computer. Det jag vill veta kan man på något sätt modifiera eller göra den kompatibel för att kunna se DVD filmer eller kanske få TV funktionen ? Hur gör jag i så fall och vad kommer det att kosta? Har sökt förgäves på nätet inga svar. Tack på förhand ! | |
|
TV-funktionen har du redan däremot så är din TV-mottagare för analoga kanaler och dessa har ju försvunnint sedan ett par år tillbaka. Man kan byta TV-mottagaren till en BMW-original Hybridvariant som då ävenklarar digitala kanaler. Denna är ganska dyr men det finns även personer som tagit en vanlig digitalbox som går på 12V och fått denna att fungera i bilen. ___ //Ulf |
|
|
Men menyn finns inte när jag scrollar i menyn... hur trycker jag fram den? Funkar det att sätta på en Dvd film om jag testar? |
|
|
För att se film så behöver du en DVD-spelare och det är inget jag tror du har som standard. Den CD eller DVD-enhet som är till Navigatorn fungerar inte till något annat än kartskivor. Dyker inte 'TV' upp i menyn och det finns en TV-mottagare så kan det lösa sig om man kopplar ifrån batteriet en stund. ___ //Ulf |
|
|
Jaha! hur vet jag om jag har en tv mottagare? Ska jag leta efter något speciellt? Går det att dra kablar själv och koppla in en Dvd-enhet för filmer? |
|
|
TV är inte samma option som Navigator så det är inte säkert du har TV-tuner i bilen. |
|
|
På E39 fram t o m modellår 2002 så ingick TV i Navi Pro-tillvalet. Från modellår 2003 så fick man köpa till TV-modulen separat. Sen kan ju alltid TV-modulen ha tagits bort eller gått sönder. Vet inte om trådstartaren har en sedan eller touring men på touringen sitter TV-modulen under det främre golvet i bagagerummet. För att komma år så får man lossa på ett par skruvar. Någon med sedan kan kanske ge info om var den sitter på den modellen. ___ //Ulf |
|
|
Jag har sedan modellen, borde den inte då sitta i bagage utrymmet till vänster? Om den inte har en Tv-modul tänkte jag eventuellt koppla in en Apple-Tv så får jag mycket mer än Tv också? Kommer bli en intressant sommar :) |
|
| Enklast och billigast är nog att köpa någon eftermarknads stereo, typ Dynavin. Då kan du se film och tv, samtidigt som du behåller original-looken. | |
| Vill inte liksom ta bort den befintliga BMW-orginalet. :) | |
| Du behöver en TV-modul även om du skall koppla in en AppleTV. | |
| Okej Som jag förstått behöver jag en tv-modul, boxer (för kanaler) och apple tv för att få det att funka? Men krävs det någon system installation för meny val? | |
|
Länk Du behöver en sådan här,som jag har! Länk |
|
| Vill du inte ta bort den befintliga BMW-orginalet så är det denna BMW Org Digital tv modul som gäller... | |
|
Även om du haft tv modul,så hade de kvittat..då hade du haft den analoga modulen.. den digitala modulen kom jan 2005 |
|
|
Verkligen fint :) Nice navigation du har :) Exakt det jag tänkt mig. Men tänkte om jag har Apple-tv så kan jag streama musiken från mobilen + eventuellt fixa en Aux-in kabel. Vad landade din på allt som allt ungefär? Svårighets grad att fixa allt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.