AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.302

Bra billig företagsförsäkring till BMW 318d 2013

sj
77
sj0blom
Mercedes C220d kombi
Hej!

6 månadersperioden går nu ut på min försäkring som BMW "bjöd på" när jag köpte bilen ny.
BMW originalförsäkring ska ha 6000kr/helåret nu. DYRT tycker jag. Som jmförelse betalade jag drygt 4.000/år för min förra V50 på Trygg Hansa via Handelsbanken Leasing med motsvarande villkor men lägre självrisk.

Jag är ute efter motsvarande min halvförsäkring inkl Stor bilextra som jag har hos BMW orgfsk nu. Ingen förare under 25 år, min 2.500 mil/år.

Någon som har tjänstebil i det egna företaget med tips på vilka bolag som är värda att kolla upp?
Min erfarenhet av det här forumet är extremt positiva än så länge. Jag har fått mycket bra svar på alla konstiga frågor jag ställt hitintills, så jag räknar kallt med att någon hjälper mig nu ;-)

mvh // mats
Det här med försäkringar är så personligt att det enda sättet för dig att hitta så billig försäkring som möjligt är att ringa runt, alternativt använda någon internetsida, och jämföra priser.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Tyvärr kommer inte internetsidorna att hjälpa dig eftersom de enbart är inriktade på privatpersoner och det är väl inte en privatperson som äger den här bilen. Det är väl ditt företag som äger bilen och då fungerar inte Insplanet, bilforsakringens och insuroos sökmotorer.

Om du är med i företagarna så kan företaget teckna en rätt billig fordonsförsäkring, som dock har rätt kassa självrisker.

Lycka till och uppdatera gärna!
sj
77
sj0blom
Mercedes C220d kombi
En liten statusuppdatering efter dagens samtal! Notera att vi snackar företagsfsk här för ej privata bilar!

I samtliga alternativ ingår hyrbilsersättning.
3000 mil/år
Sollentuna hemort

BB=44.500kr
- BMW Org: 5906 (ganska låga självrisker, fria mil)
- Moderna: 6.734kr (ganska låga självrisker (typ 0,05% av basbeloppet)
- Folksam: 5.306kr (höga självrisker 10% av bb)
- Trygg Hansa: 4.590kr (självrisker runt 5% av bb, inkl "drulle")

Så just nu lutar det åt TryggHansa för min del. Folksam klart sämst, mycket höga självrisker, dyr och sämre villkor.

Vill man ha låga självrisker verkar BMW Orgfsk vara ett bra val, TryggHansa mera för dom som väljer lite högre självrisker men lägre premie.
Moderna kan nog vara bra för dom som har anställda som kör företagets bilar ... det blir nog fler fsk-skador då så då kan det nog vara bra med riktigt låg självrisk :)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Fast du inser väl att det inte finns någon försäkring som har en självrisk på 0,05% av basbeloppet, som du skrev?

0,05% av BB är 22,,25 kr! :) Du menade nog i själva verket 5% av BB? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.