|
|
|
|---|---|
|
Har en 525d tou 2006. Ac´n slutar fungera när det blir varmt ute, det finns kylarvätska i systemet så det är inte problemet, kan någon hjälpa mig. /Tf | |
| Har du kollat så det finns tillräckligt med kylmedium? | |
| Japp det finns kylmedel, har nyligen kollat och det var fullt. | |
|
Det är väl inte kylarvätskan du kollar? /ninja |
|
|
Hur har du kollat det ? På högtryckssidan eller låg ? Då kan det vara kompressorn mm. Inte helt lätt att kolla själv Ha deT |
|
|
Jag var till en man som har jobbat som kylmekaniker och han fyllde på de lilla som fattades så att det blev fult. Det konstiga är ju att huvudfläkten i fronten börjar tokvarva, låter som ett reaplan när man kommer åkande, och ändå är det inge kalluft som kommer ut. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gör en diagnos på systemet så får du reda på om det är givarfel tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Ja det är nog lika bra det! | |
|
Fick samma fenomen på min för ett år sedan, det kom i samband med 2012 års navigations DVD. Om det var mer än 22 plus och den nya skivan satt i så funkade det inte, varken kyla eller navigation. Men bytte jag till 2008 DVD, så blev det kallt direkt. Lämnade in bilen på BMW förr uppgradering av mjukvaran, och efter det har det funkat, även om det även för mig låter som en givare som får spel vid varm väderlek. |
|
| Jag har haft detta på min också men det försvann,hos BMW sades det att de har haft problem med glapp i kontrollpanelen på äldre bilar. | |
| hmm. kan det vara så pass! min e46 "startar om" klimapanelen ibland men jag har inte kopplat det till att det är därför jag inte får nån kyla i acn - har trott att det var nått med kompressor eller kylmedium. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.