|
|
|
|---|---|
|
Det har konstaterats att jag måste byta min servopump. på min Bmw e39 528 tillverkad 9806. Nu till frågan. Det är en viss pump på bilar fram till 9809 och en annan från 9809 och de ser likadana ut. Problemet är att att på min bil tillverkad 9806 så sitter det delar som egentligen är avsedda från 9809 har det visat sig under årets gång. Tex blåa abs givare, vevaxelgivare även den från 9809 m.m. Så hur ser jag skillnaden på pumpen eller tar reda på vilken pump det är. Att titta på ettiketten som är helt smutsig är det enda alternativet? När jag tittar på Realoem så är det en luk-LF30 från 9809 Tittar jag fram till 9809 så står det bara AT-VANE PUMP Tänkte nämligen beställa en helt ny från ebay. | |
|
Nu har jag fått båda pumpar. Det visade sig att det är samma pump bara olika artikelnummer beroende på vilken bilmodell man sökte på innan eller efter 9809. Men samma pump, vilket de även talade om när jag ringde och frågade vilken pump som var vad. Nu ska den monteras och det kommer fyllas i ATF olja efter det är det i resten av systemet. Är det någon som vet den exakta mängden? Enligt valvolines hemsida så ska det vara 1,2 liter och då känns det som att jag klarar med med att köpa en liter då det borde ligga 1-2 deciliter i systemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.