|
|
|
|---|---|
|
Har problem med höger sidoblinkers! Har besiktning imorgon (tisdag) och på förra besiktningen var lampan trasig på båda sidor så det finns på papper men han behövde inte visa upp igen. Det funka när jag köpte bilen i höstas. Det funkar nu alltså på vänster sida men inte på höger, vad kan vara fel? Har bytt lampa utan resultat. Kommer jag få en 2a för detta? Några tips på vad det kan vara uppskattas! :) Lyckan är inte att nå sitt mål. Lyckan är att vara på väg | |
| Om ett fel som de tidigare anmärkt på inte åtgärdats till nästa besiktning kommer bilen bli underkänd. Alltså, om du inte åtgärdar blinkersen till besiktningen kommer din bil underkännas och du åker på ombesiktning. Då har du begränsad tid på dig att fixa blinkersen och utföra en godkänd ombesiktning innan bilen får körförbud. | |
|
Chris87 kanske ska tillägga att vid underkänd besiktning... "Innan fordonet har blivit godkänt får det inte användas mer än nödvändigt för att få felet reparerat." Det kan vara många olika fel, så de är bara sätta igång och felsöka. Kolla efter glapp i kontakt/lykta. Mäta spänningen. Är de alla positioner på en sida eller bara en? |
|
|
Fick en 2a på det samt avgasvärden, men de kan jag söka efter. Är endast höger blink på sidan - skärmen som inte funkar. Någon som vet vad det kan vara? ska testa byta kontakt.. Lyckan är inte att nå sitt mål. Lyckan är att vara på väg |
|
|
Nej, ingen här kan möjligen veta vad de kan vara! Möjligtvis göra en kvalificerad gissning! Däremot kan dom veta och hjälpa till med en felsökning! Börja från den trasiga lampan och följ sladdarna och mät tills man hittar vart avbrottet är. Är de bytt till eftermarknadslyktor (klarglas/vita) så är förmodligen glapp i lyktan! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.