|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla om någon har gjort lackering på ovanstående lackfirma och har ett utlåtande att ge? Dom verkar jobba mest med chipsfix och spot repair. Någon som provat detta? Har lite lackskador/rostfläckar som jag tänkte fixa till, var förbi där och frågade om ca pris på jobbet. Det gäller bägge framskärmar som har börjat få lite rostbubblor, tendens till rost längst ner på ena framdörren, och ifyllnad stenskott på huven. ca 5000:- Vad tycker ni om det priset? kanske svårt att bedöma när ni inte har sett skadorna, men tyck till ändå. | |
|
Nej nej nej!!! Lämnade in min bil där för en spot repair i höstas. Resultatet var riktigt dåligt med dålig skarv och dessutom klarlacksdamm över hela bilen! De fick självklart polera upp bilen men kommer inte låta någon jag känner komma i närheten av dem! Riktiga amatörer i mina ögon! Jag har tidigare använt mig av Länk för spot repair av två framskärmar och det resultatet blev mycket bra! |
|
|
ok, tack för svar! Bra att höra från någon som har egen erfarenhet av firman. Men jag antar att alla lackfirmor kanske har gjort ett halvdant jobb nån gång och du kanske hade otur just då... Vet du nån fler som har lämnat in bilen där? Men jag ska definitivt kolla upp firman du länkade till, tack för tipset! Har inte hört talas om den lackfirman förut. |
|
|
Så är det förstås men det var väldigt oproffesionellt överhuvudtaget. Ingen riktig tvätthall, ingen riktig lackbox och jag måste dessutom polera bilen nu igen då de rubbade den så hårt att det nu syns polerrosor...det var alltså i oktober de gjorde detta... Sundqvist jobbar mycket emot bl.a. Avis så han fokuserar inte så mycket på att annonsera mot privatmarknaden. |
|
|
ok, då förstår jag att du inte blev nöjd... Jag lyssnade iaf på ditt råd så nu har jag bokat tid hos sundqvist till veckan! Får jag hoppas det blir bra... |
|
|
Jag vill å det kraftigast varna för SSR Nordic i Sundsvall., dom är helt odugliga, oseriösa och borde inte få befatta sig med bilar öht.. Min bil skulle enligt överenskommelse få lackskador åtgärdade, en total utvändig rengöring och lackbehandling utförd.., INGET av det var gjort när jag hämtade bilen.., nåt "klet" var lagt på lacken med ett bedrövligt resultat, där lyster å glans var sämre än än om jag kört bilen genom vilken automattvätt som helst. Dessutom var skärmkanter, hjulhus, fälgar, delar av front EJ RENGJORDA, och inga lackskador åtgärdade.., lägg till att de svarta partierna vid fönsterstolparna nu är fulla med gråa zoner... Slutsats. LÅT INTE SSR NORDIC I SUNDSVALL KOMMA NÄR ER BIL!!! |
|
|
ok, alltså fler som har haft problem med denna firma... Då känns det som jag gjorde rätt som bokade tid hos sundqvist istället. Ska dit med bilen till veckan, återkommer med en rapport om resultatet. |
|
|
Jag har aldrig sett ett sånt otroligt fuskverk vad gäller bilvård, och då har jag åtminstone 35 års erfarenhet av den här typen av hantverk.. Värst är det med mina nya fälgar som nu är fulla med nåt okänt som liknar utsmetat gummi eller asfalt.., antagligen nåt skit som suttit på polerskivan å som nu är utsmetat på alla 4 fälgar.. Ser framför mig åtskilliga timmars jobb att återställa bilens utsida, men först ska allt dokumenteras om SSR Nordic skulle få för sig att kräva betalt för "sabotaget" på bilen. Nåt som dom sa jag inte skulle behöva då jag var så missnöjd med deras arbete!! Missnöjd! Ja nog fan är jag missnöjd, å dom ska va jävligt glada för att jag inte stämmer dom för det här.. |
|
| Hur blev det med rapporten Mightymike? Så väldigt dåligt resultat att du inte vågar posta? | |
|
haha, nej har bara glömt bort det. Fick betala ca 4000 hos sundqvist och fick då bägge framskärmar fixade och nederdelen på en dörr... Resultatet vart väl ok men inte mer. Bilen är svart metallic, saphire svart eller vad färgen heter. Man såg att det var omlackat, nyansskillnad/strukturskillnad på dörren, och polerrosor på en framskärm framträdde i starkt solljus. Resultatet på skärmarna hade nog blivit hyffsat bra om det inte hade varit dålig polering efteråt. Fick tyvärr också en lite konstig lukt i bilen efteråt, förmodligen för dålig ventilation i lackverkstaden. Sålde bilen kort därefter så jag kan inte säga om det håller än idag. |
|
|
Tack för uppdateringen även om den inte var så speciellt upplyftande. Jag brukar själv glömma att följa upp så "no hard feelings" här. |
|
|
Jag tror iofs att han kan göra bättre jobb än det där.. Jag sa att jag skulle sälja bilen och behövde fräscha upp den. Om man betonar att man är noga och att man kommer ha kvar bilen en längre tid så kanske han lägger ner mer energi på den. Han frågade även efter om jag var nöjd med jobbet men jag hade inte synat den så noga just då när jag hämtade ut den, så jag tror säkert han hade förbättrat jobbet om jag hade sagt till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.