|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har plöjt trådar utan att finna det jag söker. Jag letar alltså efter de bakre högtalarkablarna som enligt flera trådar ska gå att hitta bakom luckan vid vänstra bakhjulet. Syftet är såklart att låna signal till en separat förstärkare och sedan bas. I de trådar jag läst har personerna haft ett orginal slutsteg där, och en 26 resp 12 pins connector. Min bil har inget sådant steg och kablage verkar heller inte vara framdraget. Är det någon som kan peka ut vart jag hittar de bakre högtalarkablarna på min bil? Vänster sida: [URL=Länk Höger sida: [URL=Länk | |
|
Länkarna fungerade visst inte. Här är ett nytt försök. Vänster: Länk Höger: Länk |
|
| Du tittar på fel ställen :) Slutsteget sitter under en plastkåpa i bagagegolvet till vänster om baljan. | |
|
Jag misstänker att jag håller till på helt fel ställe =). Men jag lyfte på plasten som sitter ca kl 10 om reservhjulet och det var rätt tomt under: Länk |
|
|
Jag har gjort som du vill göra. jag tog det säkra före det osäkra och skarvade vid högtalarna uppe i taket och drog ner kablarna via (heter det C-stolpen längst bak) och kopplade dom till en hög till lågnivå omvandlare. busenkelt! |
|
|
Jag gjorde precis så nu ikväll. Kopplade in mig på bakhögtalarna Länk. Högtalargallren lossnar genom att man bänder i bakkant försiktigt, sedan sitter gallren fast i en sorts klämkil på höger och vänster sida. Dessa var lite trixiga att få loss på min bil. Men om man bänder lite försiktigt så går det. Det främre fästet är en slags hake, denna lossnar av sig självt när man tar den sist. Länk Jag tvinnade lite kablar till högtalarna Länk och drog de sedan mot vänster c-stolpe Länk. Under innertaket går det lite plåtstrukturer med tätningar mellan. Jag drog kablarna från högtalarna först inuti plåtkonsolen och sedan ner genom en gummikabelgenomförning som fanns ca 20cm längre bak i taket. Nu var kabeln alltså precis ovanför undertaket. Sedan var det bara att ta loss plasten på insidan av c-stolpen. Den sitter med två skruvar och tre stycken snäppen som bara är att dra rakt ut Länk. Tack för era svar! Hoppas denna tråd kan hjälpa någon =). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.