|
|
|
|---|---|
|
Har alltid varit svag för den klassiska Alpina fälgen i 16" . Nu när jag letar efter fälg till min nya E90 är det då förstås det första jag tänker på. Men jag kan vara kanske lite för engagerad i den efter att ha suktat efter den länge så jag kanske tappar lite av helbilden. Kanske är den för mycket? Kanske är det lite för 90-tal? Så få höra era åsikter, tack! Här är den jag menar: Länk | |
|
Klassiska Alpina-fälgar är alltid helrätt på en BMW! /J.I |
|
| Snygg fälg. Men är 16" verkligen rätt storlek?? | |
|
Till E90 finns tyvärr bara 18 eller 19" som det verkar. Hade ju varit läckert med 16 eller 17". Fälgen du länkade till passar E30... /J.I |
|
| Jag tror denna fälg finns bara upp till 16". 17" och större är det en lite annorlunda model utan centerkåpan med lås... Eller jag kanske har fel? Söker just nu på weben efter någon bild på E90 med Alpina felg men har hittils inte hittat nån... | |
|
Länk Den Alpina som sitter på E90. Skiljer sig en del från den ovan. ___ //Ulf |
|
|
Just det, det är dem nya Alpina, jag är mer ute efter den klassiska varianten...tror inte just den finns i 16", eller? Jag har dålig erfarenhet av 17" på våra svenska vägar... man tappar mycket av komforten tycker jag |
|
|
Mest lik är annars Radialeker style 32, en snygg klassisk BMW-fälg. Den finns i 16" till E90. Länk |
|
|
Det är sant du tappar komfort när du går upp i tum men 16" på en E30 var garanterat stötigare än 17" på en E90. Man får ju även titta på däckprofilen, dvs hur mycket gummi du har mellan fälg och vägbana. Hjulen blir ju större för varje ny modell så för en E90 är ju nästan 17" komfortvalet medan de med sportigare och stötigare ambitioner kör på 19". Tycker även att designen på E90 kräver lite större fälgar och även om det estetiska inte är prio 1 så är det ju alltid trevligt att ha en snygg bil. ___ //Ulf |
|
|
Kris: helt rätt, hade just dem på min Z3 coupe 7-8 år sedan, innan jag gick up till 18". (Vilket jag ångrade senare) Ulf: ja, du kanske har rätt... Men då måste jag köpa nya däck oxå -:) En anna fälg jag gillar skarpt heter Ginevr. Ska finnas både i 16, 17 och 18". Men jag hittar inte någonstans att länka er till den, jag kanske antäcknade fälgnamnet fel... ..fast det är ju Alpina jag sucktar efter :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.