|
|
|
|---|---|
|
Hej, har köpt en 525i 2003 års modell och har ett par bromsok fram till en 540 e39 och hade varit kul att slänga på dom, har räknat med att jag måste ha 540 skivor och klossar och bromsookshållare men passar bromsslangen rakt på? mvh | |
|
Det sitter väl samma bromsar på dessa bilar. Jag kollade på artikelnumret på bromskivan, Länk |
|
|
Nej. 525: diam. 296mm T=22 Länk 540: diam. 324mm T=30 Länk Vet inte om oken passar. Det är ju helt olika spindlar på 540 mot modellerna med 6:a |
|
|
Nu fattar jag ingenting, trodde det var tidigare e39 med sexor som hade den mindre skivan? Man ser ju på din länk Anders på rad två så nämns den större skivan? Har det levererats olika bromsar samma år på samma modeller? För fordon med Chassi myndighet S102A=Ja 01 Bromsskiva ventilerad 324X30" Min 530 och min 540 har likadana skivor och belägg. |
|
| Kollar lite till och på 530 verkar det vara stora skivan som standard medans på de övriga sexorna verkar vara ett tillval (S102A). | |
|
530 och 540 kräver minst 16" medan 525 kan köras med 15" och det borde ju vara bromsarna som bestämmer detta. ___ //Ulf |
|
| Min farsa har en 530 -03 som hade samma storlek på bromsskivor, klossar och ok som min 535 som i sin tur har samma storlek som 540, så det enda som skulle skilja i min teori är bromsokshållarna | |
| Bara att byta okhållare, ok, skiva, belägg och fjäder alltså. Brukar dyka upp ok och hållare från 530/540 på ebay ibland. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.