|
|
|
|---|---|
|
Ingår tändes en röd kylarvattentemp ind och bilen gick in i nån typ av safe mode där varvtalet begränsades till ca 1300r/min. det fanns vätska i behållaren som enligt mig såg bra ut, Bmw Assistans bärgade bilen och nu väntar jag väll på domen :-(. nån som har upplevt detta eller har tankar om vad som kan ha gått sönder? Har nu mardrömmar om topplockspackning.... Bilen har gått 20tusen och är fullservad.. Flest prylar när man dör vinner ;-) | |
| Sätter hundra spänn på att det visar sig vara tempgivaren som har gett upp. Det verkar vara lite av ett standardfel på x20d-motorn vid ungefär denna ålder. | |
|
Hej! Ungefär samma sak hände mig när den elektriska vattenpumpen gick sönder på min 330i -06. Samma symptom och "krypläge". Bilen hade då gått 14900 mil och även det verkar vara ett standardfel, dock på bensinsexorna i de tidiga E90 (05, 06, 07). Det är den första generationen av elektrisk vattenpump som ofta går sönder vid ca 15000 mil. Men nu har ju du en diesel och fyrcylindrig, så det kan mycket väl bara vara tempgivaren. Märkte du om det kom någon varmluft ur ventilationen inne i bilen? Om det inte kommer någon varmluft kan det vara en indikation på att inget vatten pumpas runt. Men återigen, det kan räcka med tempgivaren. Säg till när du vet vad det var =) What we do in life, echoes in eternity |
|
|
Såja då va bilen lagad och det va en tempgivare som va kass, blev ganska billigt och jag han inte ens hämta ut hyrbilen B-) Flest prylar när man dör vinner ;-) |
|
|
Härligt, vad skönt att få det fixat :) Mvh//Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.