|
|
|
|---|---|
|
Hur kan man veta om bilen är chipad? Min 118d tycker jag är överrskande pigg och starkt, går lika bra som min förra 320d 177hk. Detta är min första 118d som jag kör, men har tidigare haft 318dA som hyrbil. Visst.... lite tyngre och automat, men den var riktigt slö i jämförelse. | |
|
gör en effekt test bästa sättet att få veta ;) Christer |
|
| Har ingen lust att lägga 1000:- bara för att veta. Kan man se om den är trimmad via ODB? | |
| Kanske en Bluetooth OBD2-dongle från Teknikmagasinet och ett Androidprogram som heter Tourque kan hjälpa till? | |
|
Kan du använda någon utrustning, GPS, app osv och mäta den i något hastighetsintervall? T.ex. 50-150km/h och får du ovanligt snabb tid där kan det ju vara en ide att undersöka vidare. Är ju ett billigt, men kanske inte så exakt, initialt test. __________ Mvh Grelle |
|
|
På vtech:s sida så ser du acc-tider på många bilar. Med lite tur så är din med och du kan jämföra tiderna. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Kolla här: Länk Flåklypa |
|
|
Jag vet inte om du får upp länken men det är accelarationstider före och efter trim på en 118d från Svensk Motoroptimering. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.