|
|
|
|---|---|
|
Gör ett nytt försök med en bättre rubrik den här gången. Var igår och hämtade vår nya bil. När jag provkörde den upptäcktes att endast övre halvan av siffrorna för kanalval i radions display syntes. Den lilla detaljen hade säljaren glömt informera om. Eftersom jag befann mig nästan 30 mil hemifrån och utan bil gjorde jag ett snabböverslag och bestämde mig för att chansa på att problemet ska gå att åtgärda utan jättelika kostnader. Någon som har ungefärlig koll på vad som orsakar felet och vad åtgärd kostar på ett ungefär? Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker. | |
|
Var idag in på Englunds (BMW-återförsäljaren i Luleå) och kollade upp det här med pixelbortfall. De byter hela stereoenheten (Professional) och den går på 5090 kr inkl moms + arbete 1000-2000 kr. Huga. Blir att försöka få säljaren att åtminstone ta en del av kostnaden för det. Om han inte gör det är det väl frågan om han inte får igen bilen. Ska söka ersättningsstereo på Laga. Kanske går att hitta med lite tur. Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker. |
|
|
Nu har jag också kollat Laga.se för att se om jag kan få tag på beggad radio, men det var kört. Kommer väl säkert in. Är det skillnad på själva radiodelen mellan Professional och HiFi? Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker. |
|
|
Ser att tunna strecket (ramen) upptill börjar att försvinna på min. Ljudmässigt skit och dålig hållbarhet. Lite kul med beteckningen Professional......... Kanske bättre att köpa en Dynavin? |
|
|
Kolla med bildelsbasen.se Mvh |
|
|
Vet inte om denna finns kvar, men värt att kolla. Länk Finns i mängder på ebay annars. |
|
| Hittade för 2500 kr på Bildelsbasen. Har suttit i en 12:a, så det är ju som nytt. Inte farligt dyrt. | |
| Se till så att radion har rätt reservdelsnummer för din bil. De finns många olika varianter utav Professional radion och de är inte alltid utbytbara. De må se ut likadant, men är så att säga olika under skalet. | |
|
Åh fan. Det måste man kolla. Bryr mig inte om att göra något tills vidare. Den funkar ju faktiskt. Dör fler pixlar blir det byte. Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.