AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
912

Synpunkter på denna 520i -01?

Hej!

Skulle varit tacksam med synpunkter om denna bil och denna modell. Svagheter? Nån som kanske kan kolla ägarhistorik?

Tack på förhand !

Med vänlig hälsning

Bellamy

Länk
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Den ser fin ut för att ha gått så långt vilket är positivt. Tänk på att dessa motorer kan dra rätt så mycket olja men så länge du håller koll på detta så är det lungt. Vevhusventilationen kan vara igentäppt och frysa under vintern vilket kan leda till att olja trycks ut på diverse ställen. Annars en rätt så trevlig motorkaraktär och fin bil i övrigt. Provkör och lyssna efter klonkljud från länkarmar och kolla så att abs fungerar. Styrenheten brukar gå sönder på dessa.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Är du ute efter en komfortbil är det nog mycket bil för pengen. Är du ute efter en raket, får du titta på andra motoralternativ ;)
Haha, kör en 320 -99 idag och tröttare än den kan den ju inte vara :)
Den börjar bli lite risig med en del rost och jag letar främst efter en hyfsat rostfri bil med pålitlig motor och utan några större generalfel.

Så antingen köper jag en hyggligt bra och hyggligt billig kärra eller en helt ny , dock ingen BMW :)
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
läckande kylare/expansionskärl, vattenpump med löphjul etc kan vara värt att kolla vid dem milen. Fick byta rubb och stubb på min vid 26k, visserligen 525 men bör i stort vara desamma

Livet är för kort för att köra dåliga bilar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.