|
|
|
|---|---|
|
Hej Kom nyss hem från bilhandlaren efter att ha provkört en BMW 320d. Det blev ingen affär då jag oroade mig för ett ljud från bakvagnen som huvudsakligen kom vid motorbromsning omkring 70-80 km/h. Då bilen i övrigt var helt ok i förhållande till priset tänkte jag höra mig för om det är något fel eller om jag bara var överkänslig. Ljudet överröstade motorljudet (vilket iof nästan försvann när man tog bort foten från gasen) Bedömt gav det ett högre totalljud i kupén än hos pappas Volvo V70 motsvarande årsmodell. Jag tänker att det skulle kunna vara hjullager, alternativt något med diffen då det verkade komma från båda hjulen bak. Jag har aldrig kört Diesel förut, så en av anledningarna att jag frågar är om detta ljud han vara ett handhavandefel från min sida. | |
|
Du menar som stadigvarande ljud vid motorbroms - eller bara ett klonk när du släpper gasen? Ett klonk känns inte för alarmerande, men annars skulle jag få fjärilar i magen och avstå. Import? Hur mycket mil sägs den ha? Drag? Min närmar sig 12000 mil, men inga antydningar till oljud. |
|
|
Det är denna bil: Länk 25000 mil. Svensksåld osv... Min bästa beskrivning av ljudet är att det lät som att bilen körde omkring på dubbdäck vid motorbroms. Men det ljudet kom krypande från att motorn inte drar utan I princip bara frirullar och blev mer påtagligt ju mer bilen drog runt motorn. Det kändes även som att ljudet kom bakifrån, Fram var den förvånansvärt tyst. Man hörde inte om motorn var igång eller inte utan fick förlita sig till instrumenten. |
|
|
Skall inte finnas några oljud annat än vägbuller på en E46:a. Hitta ett annat exemplar. /J Surf Or Die!!! |
|
|
Jag har en 320d kombi -03, har aldrig hört nåt sådant ljud som du beskriver. Som sagt ska bara vara vägljud som hörs... |
|
| Påpekade du ljudet för bilfirman / säljaren? Du kan ju säga att du köper bilen om dom undersöker vad det är och åtgärdar... | |
| min 03 touring har samma klonk passade på och kolade under häromdagen när jag ändå besade den i mina ögon och öron och va besgubben tyckte så var det nog hardyskivan som börjar ge upp ringde till lokala bmw verkstaden o dom trodde på samt ett byte av olja i bakaxel kunde va på sin plats | |
|
Kan vara silentblocken This is my Bmw 318i. There are many like it, but this one is mine. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.