|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 (E91) där datorn säger att en lampa är trasig. Alla lampor ä dock hela på bilen. Någon som vet hur man släcker varningslampan? | |
| jag tror att du har dåligt kontakt .det hade jag likadant på min båk lampa så skrapa lite på kontakten på den sida som visar varningen .mvh alex | |
|
Lyser den/dom då? Det är inget fel på kablarna som du kan se? Vilken lampa/par? |
|
|
Hjälpte en kille me hans e90 för nåra veckor sedan. Han fick kabelbrott på kretsen till backljusen, bmw reparerade avbrottet men fortf så varnade bilen för trasig lampa samt att inget lyste. Bmw sa att modulen behöver bytas(???) Skitsnack. Då gick jag in med datorn och nollade "circuit counter" i FRM. Modulen låser utgången då den upptäcker en bruten krets för att inte skada något annat. Man måste alltså berätta för FRM att kretsen är hel igen. |
|
| På min 13 år gamla E46:a måste jag ibland spraya lite el-spray (eller 5-56) i lampkontakterna för att slippa varningslampa. | |
|
Varenda jäkla lampa är ok på bilen, men likförbannat lyser den gula varningslampan Hur nollar man circuit counter i frm? Kanskeska testa det. |
|
|
Men lyser varenda lampa på bilen? Lampan kan ju vara hel än fast den inte lyser om man säger så. Krävs lite kundskap för att nolla den. Inget man "bara gör" :P |
|
| Japp, alla lyser som dom ska, får väl svänga in till en verkstad. | |
| Då är inte FRM felet i ditt fall. Som de andra säger.. Ta och kolla så de inte ärgat och gör rent med kontaktspray. | |
|
F-tar Hur nollade du den? Vart in å nollat flera ggr och enda som inte går att nolla är styrdon ljus. Berätta detaljer gärna tack, för ingen lust att byta modul |
|
| Med ett särskilt program och "job". Såg ditt andra inlägg, typiskt bmw att säga att modulen är helt väck. Allt annat lyser väl ;) Man måste låsa upp just precis den utgången som är strul med. Man kan inte nolla "Bara FRM". | |
| Du har inte mittplacerat bromsljus och det är den lampan som gått. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.