|
|
|
|---|---|
|
Hej, efter några år med Jaguar och MB har jag kommit fram till att BMW var nog det roligare valet. Därför i morse slog jag till och skaffade en E90 318d som jag ska egentligen hämta ut först på lördag, när all export exercis är avklarad. Under tiden går jag igenom listan på tillvalen och vlir inte klock på följande: , BMW Assist - Verkehr VI+ Notruf Auskunftsdienst Pannenhilfe, Erweiterte BMW Online Information, BMW Online mit E-Mail-Adressen / Parkplätzen/Börse/RSS-Feeds/Wetter/Hotels, Kan någon ge lite förklaring till vad det är och hur det fungerar? | |
| Ingen som kan bistå med vetting förklaring till dessa funktioner? | |
|
Jag har det till min F30 men den är nog väldigt begränsad jämfört med din som verkar vara import från Tyskland. Där är ju online och trafikinfo mer omfattande. För mig innebär online lite rss feed, väder lokala bilder mm. I princip meningslöst idag men svårt att tacka nej till med tanke på att något kan hända framgent. Å andra sidan har det väl aldrig hänt att BMW uppgraderat en gällande modell. |
|
| Nej det är en F31 jag har. :) | |
|
Tror det har med ConnectedDrive att göra, se länk! Länk |
|
| För långsam :-) | |
|
Har det i min också.. BMW Assist - Verkehr VI+ Notruf Auskunftsdienst Pannenhilfe, -Automatisk uppringning vid krock. -GPS spåring av bilen som den blir stulen. -Hjälp med att hitta hotel eller parkering via BMW Assist, där man ringer upp och de hjälper en att hitta något nära bilen (utökat POI kan man kalla det). De skickar sedan destinationen till bilens navi. - Möjlighet att skicka en destination från google maps på sin dator till bilen. Verkerhr VI+: Skitsmart - fungerar dock ej i Sverige eller Danmark, men i Tyskland får man utökat trafikinformation, inte bara från TMC men också från andra BMW'or i närheten. Erweiterte BMW Online Information / BMW Online mit E-Mail-Adressen / Parkplätzen/Börse/RSS-Feeds/Wetter/Hotels, RRS feeds, din e-mail konto, resväder inkl nederbördsradar (lite coolt). Möjligt att se om parkeringshusen nära bilen har ledig plats. Alla funktionerna kräver ett abonnemang från BMW Assist (€250 / år), och går egentligen endast att få om man bor i Tyskland, vilket BMW tror vår bil gör ;) |
|
|
Kan inte BMWåterförsäljaren i Tyskland förklara exakt vad det innebär och hur du kan använda det? Annars är det bara att översätta vad som står: BMW Assist trafik 6, nödhjälp, vägassistans Utökad BMW online information. E-mail, parkering, hotell, väder, börser etc etc. Länk Tyvärr är det besvärligt med Internet i BMW. Du måste ha en IPhone. Har du en Samsung fungerar inte internet (detta enligt en kompis på BMW). Hur väl det är utbyggt i Sverige är en annan fråga, BMW verkar inte ha prioriterat att få det att fungera. Mvh Stephan |
|
|
Oh, wow, tack för alla svar. Länken från 08796 verkar va fullmattad med info, skriver ut det imorgon och läser när jag får tid på flyget på torsdag, är lite för trött idag att ta nya intryck i kväll. :-) Sim, det du beskriver låter väldigt spännande! Faktum är att jag kommer ha bilen i Tyskland under en hel del av året, kan vara värt 250€ .. Och dessutom kör jag iphone i alla fall (standarlur på jobbet) För resten är alla dessa tjänster betaltjänster eller nåt kanske är inkluderat i..typ bilpriset..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.