|
|
|
|---|---|
|
Har beställt nya Gladen CO 100 Länk från Ljudbyggaren till dörrarna. Funderar även på Gladen basarna för 2000:- att stoppa ner under stolarna. Frågan är ju ifall det är nödvändigt med ett extra slutsteg för att driva dem? Impedansen blir ju ändå samma med dessa högtalarna 4+4 ohm i parallell > 2 ohm, så originalenheten borde ju orka med? Jag har alltså standardhögtalarna med Professional huvudenheten. Surf Or Die!!! | |
|
Länk Surf Or Die!!! |
|
|
Det blir ok med ett högtalarbyte, lägger du till ett slutsteg så kan det bli riktigt bra. Mosconi ONE 60.4 är ett perfekt steg till dina högtalare. "mer" behövs inte. Pierre |
|
|
Såg detta Länk skall nog slå till... Surf Or Die!!! |
|
|
Innan du gör det: Länk Pierre Seastreams Garage i Stockholm |
|
|
Tackar. Skall byta elementen först. Jag spelar sällan särskilt högt, så jag vill helst uppleva en kvalitetsförbättring framför ett högre ljudtryck. Vi får se hur det går... Någon som bytt även högtalarna i baksätet? Gladen CO 100 borde ju passa även där? Kan dock inte hitta info om impedansen i bakre högtalar-paret. De främre har ju dörr 4ohm och bas 4ohm i paralell = 2ohm. Har då BMW satt in 2-ohmare i baksätet ,eller kör de helt enkelt samma som i dörrarna? Ha D /Janne Surf Or Die!!! |
|
|
Uppdatering: Har nu köpt och monterat Gladen CO 100 Länk i dörrarna och Gladen One 200 Länk under stolarna. Första intrycket innan de är inspelade är ett märkbart högre frekvensomfång och ett varmare ljud. Ett klart lyft och värt pengarna. Ljudbyggaren var också snabba att svara på mail och leveransen var under 24tim. /Janne Surf Or Die!!! |
|
|
Jäkla länkar... Länk Länk /Janne Surf Or Die!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.