AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
456

Larm eller inte?

so
66
soren
330i -03
Jag har en lampa som blinkar vid växelspaken, när jag drar nyckeln så långt det går i dörren. Är detta bara en startspärr, eller ett fullt larm (känner inte för att slå in en ruta för att testa!).

Om det bara är en startspärr, tycker ni att det räcker med den, eller bör man skaffa ett fullt larm?

/Sören

Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
soren: Min personliga uppfattning är såhär.
Jag har själv startspärr i min bil som är programerad i nycklarna, detta syns ju inte utifrån och då kan ju tjuven bara hoppa in i bilen ta vad han vill ha och dra igen utan att behöva vara orolig. Bilen kanske står kvar men vandaliserad.
Larmet avskräcker väl förhoppningsvis de mer simpla tjuvarna som vill år ens stereo eller lösa prylar i bilen. Det var min tanke och därför satte jag in ett godkänt larm i min bil...

Lycka till!

/Fidde
Som Fidde766 säger så slipper du, förhoppningsvis, bli av med bilen om du har startspärr men det hindrar ju inte att någon bryter sig in i den och tar vad dom nu kan tänkas vilja ha. Mitt råd är att du satsar på ett godkänt larm, själv har jag ett CarGard 850S..

www.malte-racing.com
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Detborde vara fabriksmonetrade larmet. I normala fall manövreraas det med hjälp av den i nyckeln inbyggda fjärrkontrollen, två knappar där den främre är påknapp. Om du inte har två knappar på din nyckel besök en BMWhandlare och se om dom kan hjälpa dig.
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.