AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
12.271

Dumt med en 525xd?

Sida 2 av 3
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Om skälet till att välja 525d före 520d är att kunna få x-drive låter det ju som att du borde invänta LCI och 520d med x-drive.
520d med power kit låter ju trevligt men börjar man inte komma upp i 525-nivå prismässigt då?

Tror ni att det går att få en 530d för kampanjpris trots att den inte ingår i kampanjen? Brukar de vara hårda med sånt?

Var så länge sedan jag köpte BMW så jag minns inte.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Men det gick ju att beställa LCI från i fredags så då är det väl bara att köra på 520DX och sen köpa till Performance kit efteråt.
Någon som vet vad P-kitet kostar? Har inte lyckats hitta något pris själv.
...eller kan man köra P-kit på 525? Då kanske man börjar närma sig en 530 prestandamässigt. Inte ljudmässigt dock :)
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Myth 10,
Hur satte de priserna? Handlarna har ju inte fått nya listan plus att utrustningspaketen säkert kommer ändras, eller beställde du en bil utan att få slutgiltigt pris?
XC60: Om frågan riktar sig till mig så har jag inte beställt ännu så jag har ingen aning om priserna för 2014.
Förlåt! Såg nu att du hänvisade till Myth 10.
My
67
Myth10
520dT xDrive -14
XC60,

Jag la inte en beställning utan plocka hem en offert enbart,
ska låna en 520d nästa hel. Han sa att de fått från BMW besked att Business kampanjen gällde för LCI, tex så blev sportstolarana billigare med 2014 pga möjlighet till tygklädsel? Detta syntes dock inte i deras system men han la in det manuellt. Glömde även att fråga om lines valen. Men som sagt from i fredags så kunde han lägga order på 2014 LCI. Jag avvaktar dock med order till efter helgens provkörning för var på väg och beställa 3 serie tills jag såg att de fixat fronten i f11 som jag aldrig gillat ;-)
My
67
Myth10
520dT xDrive -14
Alltså 329 000kr för en 2014 med ZRS paketet, Nya priser och paket lär väll dyka upp efter den 17e Juni anpassat LCI frågan är ifall man vågar vänta på det erbjudandet?
Om man lägger en beställning så sent som möjligt innan den 17:e borde ju chanserna öka att man får en 2014 och dessutom borde handlarna även ha hunnit få lite mer information, eller hur?
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Jag hoppas du har rätt ang tygklädsel och sportstolar, men jag är rädd att din handlare har fel. Med LCI kan du endast få sportstolar med läder, så är det iaf i Tyskland och jag har svårt att to att Sverige får andra möjligheter än hemmamarknaden.

Däremot blir xenon standard på LCI viljet beroende på hur komortpaketet ser ut framöver skulle kunna innebära en prissänkning, trots att grundpriset garanterat går upp lite.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Däremot har han säkert rätt när det gäller att Businesserbjudande kommer att finnas även på LCI, annars tappar BMW för många tjänstebilskunder.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
En hel del lacker försvinner också, titansilver, cashmere, havanna, milanobeige, sophistogrå II, tasmangrön, amazonit (individual) neptunblå samt djuphavsblå.

Alla som gillar sophistogrå II kan vara lugna, den ersätts av Sophistogrå som har identisk färgton.

Kommer nya färger, bl.a. finns mineralvit nu som en standardmetallic.

En ny individualfärg heter Pure Silver, kostar bara 8000 EUR...
XC60: Det är naturligt att Titansilber ersätts av Glaciersilber vilket den redan gjort på 7serien, medan F30 aldrig erbjudits i Titansilber utan fick Glaciersilber direkt.

Är du säker på att B90 Sophistograu II verkligen ersätts? Den färgen kom efter katastrofen i Japan gjorde att A90 Sophistograu inte längre kunde tillverkas. Det låter märkligt att den skulle bytas ut efter bara två år och dessutom av A90 Sophistograu. BMW har en förmåga att ibland andvända II eller III på färger och ibland inte göra det. Som 300 Alpinweiss III som ibland benämns som Alpinweiss II eller Alpinweiss vilket förvirar i och med att de senare färgerna också existerar.

Neptunblau har du fått om bakfoten, den fanns på E60/E61 LCI.

Mvh Stephan
My
67
Myth10
520dT xDrive -14
XC60: mineralvit underbart tycker 3serien som de har ståendes ser riktigt snygg ut i den färgen lär passa femman ännu bättre, Nästan så att jag borde beställa nu och få skinn på "köpet" enligt offert då ;-)

Övrig utrustning jag har i offert: Dragkrok, solskyddsgardin, sportstolar, kupevärmare med fjärr,DSP Hifi,Multifunktionel instrument, M ratt, Bagage paket, helljus ass.

Något uppenbart jag missat som är ett "måste"?
Har lite funderingar även kring online,live och internet tillvalen.
Förlåt att jag tar tillbaks min egen tråd lite! ;)

Så för att sammanfatta, vad tycker ni bästa totalvalet är för någon som mig som bor i Sthlm, kör mestadels i stadstrafik och värdesätter komfort, tekniska lösningar, läder mm men ändå lite krut i motorn?

520d 2013. Välutrustad. "Svinbillig".
525xd 2013. Ganska välutrustad. Relativt billig.
520xd 2014. Ganska välutrustad. Relativt billig.
525xd 2014. Dassigt utrustad. Dyr

520xd tycker jag men lägg till komfortstolar!

/Anders
Jag hade valt 520xd 2014.

Mvh Stephan
Komfortstolar hade jag ändå tänkt.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Stephan735i
Du har givetvis rätt, jag var lite slarvig. Neptunblå har inte funnits till F10/F11, det gällde F07 där Neptunblå försvinner.

Det står i samma material att Sophistogrå II (B90) ersätts av Sophistogrå (A90), de har t.o.m. skrivit färgkoden. Kommer även en ny grå färg som heter Kalistogrå till F10/F11
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.