|
|
|
|---|---|
|
Tyvärr är det bara att konstatera som nämnts tidigare i forumet att BMW och ett annat märke "med stjärna"....kan inte riktigt uttala märkets nammn;-) ofta nämns i tidningsartiklar och liknande. Utanför Halmstad hände en fruktansvärd trafikolycka för några dagar sedan där tre personer omkom. En sån där "med stjärna" och en Opel var inblandade i olyckan. Strax efter stannar en BMW och mannen i bilen kliver ut och säger att han känner de förolyckade i Mercan (oops...jag nämnde det....) och vill ta hand om deras bagage. Vad mannen inte visste var att man funnit en apterad sprängladdning i Mercan. Givetvis griper man mannen i BMW:n och senare visar det sig att även den innehöll en sprängladdning. Alla tre bilarna var noskregistrerade och polisen utesluter inte att alla kände till varandra. Det intressanta är att både Mercan och BMW:n var falskskyltade och de riktiga ägarna fanns i Norge med exakt identiska bilar. Vad skulle man göra med bilarna och spränglsddningarna?? Man kan ju bara spekulera. För er som läst artiklarna så vet ni vilka det var som körde bilarna och det är inte precis mammas pojkar. Vad jag vill komma fram till är att detta varit en följetång i Hallandsposten nu ett par dagar och man tar varenda chans man kan att nämna att det var just en Mercedes och en BMW inblandad i det hela. Opeln tror jag bara man nämnt en eller max två gånger. Snacka om att man njuter av att det handlar om "dyra fina bilar" när man skriver om denna historia. Fan vad jag blir trött. | |
|
Såg ett inslag i Västnytt om samma händelse, dem filmade BMW:n (E39 Touring) stillastående på nån parkering i säkert en halvminut... INGEN människa kunde missa att det var en BMW!! - Nobody is perfect, but my car is - MVH Niklas - Uppvuxen på E28 - ICQ: 85989541 |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Journalister är ofta komunister, vilka inte gillar kapitalism, vilket ofta förknippas med BMW, så det är inte konstig att det är sådan ljud i skällan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.