|
|
|
|---|---|
|
Jag var påväg hem från Stockholm till Karlstad igår, när jag efter att ha ätit i Örebro skulle ut på motorvägen tryckte jag full gas på påfarten, men ingenting hände, motorn varvade inte ur utan tog sig sakta upp till 120km/h. När jag efter ett tag provade att trycka full gas igen så funkade allt som det skulle men jag lämnade ett stort svart dieselmoln efter bilen. Allt funkade resten av resan men bilen kolade ovanligt mycket när jag gasade på. Idag har bilen vart konstig hela dagen, motorn varvar inte ur. Förutom en gång när jag precis startat och skulle från en parkering. Tillägg: automatlåda, 600km kvar till oljeservice, fick felkoden " för höga utsläpp " idag felkoden är raderad men problemen kvarstår. NÅGON SOM VET VAD SOM ÄR FEL? | |
| Hur långt har bilen gått? Har den partikelfilter? Om ja, är mottrycket säkerligen för högt och bilen går till slut i SAFE mode om det inte har kunnat bränna av partiklarna. | |
|
Den slår strax över till 22000, den har inget partikelfilter. Antar att det krävs en felsökning/återställning på Bmw verkstad för att få bort safe mode? Eller måste jag byta något i motorn för att få den sluta gå i safe mode? Släkte ju motorlampan förut på verkstad hos en kompis, men har fått upp samma felkod! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.