AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.539

Tips på bra tomma ytor för övningskörning i sthlm

hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Frugan skall ta körkort så jag skall ut och öva dragläge och växlingar med henne i helgen. Har ni några tips på stora öppna ytor med få bilar, typ parkeringar som inte är så frekventerade?
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Solvalla brukar vara poppis.

Elitloppet går snart dock tror jag, och då är det inge bra.

/G
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
På Solvalla är det väl stängt med bommar när det inte är lopp? Valfri stormarknadsparkering är väl annars att rekommendera, sådana finns ju så det räcker och blir över.

I Husby finns det väl snart inga bilar kvar så där torde det också finnas goda möjligheter till övningskörning ;)

/Masten
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Lönehelg på stormarknad kan bli svårt.

Åk ut på ekerö o hitta en lugn plats.

/G
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Åk ut till kungenskurva kvällstid (efter stängningsdags) har du rätt mkt yta att lira på...

BMW M-POWER
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Bor inte i Stockholm, men generellt brukar söndagar på Bilprovningen vara bra. Om det är en station som besiktigar tunga fordon så brukar det finnas gott om plats. Alla stationer har väl inte öppet på lördagar heller, så hittar man en sådan så finns ju möjlighet på lördag också.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Även parkeringar kring större företag brukar ju vara lugna på helgerna. När jag övningskörde med min fru för 15 år sedan så tränade vi en del på Alfa Lavals parkering i Lund.

Storköpsparkeringar är ju svårare då affärerna nästan har öppet dygnet runt numera.

___
//Ulf
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Stort tack för många bra tips!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.