|
|
|
|---|---|
|
Måste säga att jag blev väldigt nöjd.... Länk | |
| Vad för medel använde du? | |
|
Ser ju super ut. Länka gärna till produkterna du använde. ------- //Lövet |
|
|
Jag lägger min gissning på Leathermaster :) |
|
|
Ehh.....Fotot ser ju ut att vara taget på två olika stolar. Gissningsvis fram respektive bak. Vore intressant att se före efter på samma stol. |
|
|
Det är samma stol :) det som skiljen är färgen samt en insmörjning med läderbalsam :) |
|
| Har inte burken framför mig, men det var inte Leathermaster. (försökte få tag på deras produkter men det fanns ingen återförsäljare i min stad och de själva svarar inte på mail...) | |
| lite fler bilder på hur det såg ut under tiden jag letar upp burken, Länk | |
|
Z4-pirayaN Ah, nu syns det bättre, vinkeln lurade mig. Sorry;) |
|
|
Jag har använt Gliptones grejer till att färga om, motsvarande resultat som bilderna. I mitt fall grått läder och de tar fram rätt färg när man beställer. Länk |
|
|
färgen: Länk Länk |
|
|
Jag använde en PU-baserad färg från "Colorlock". Blev mycket bra, ytan är reptålig, rispade med nageln i testsyft men nada...Resultatet kan ses här:Länk |
|
|
Jag använde en PU-baserad färg från "Colorlock". Blev mycket bra, ytan är reptålig, rispade med nageln i testsyfte men nada...Resultatet kan ses här:Länk |
|
| Z4-pirayaN: hur långt räcker ett set? | |
| oj, det vet jag inte. jag använde bara någon procent av burken.. | |
| Okok, kanske var overkill att köpa två set då :) | |
| hehe, ja det var det nog om du inte ska färga hela stolen ;D | |
| Fick hem färgen nu. Följde du råden med att vänta ett dygn mellan varje strykning eller körde du bara på? :) | |
| jag väntade kanske 30minuter mellan... | |
| Ja, jag såg att det torkade rätt snabbt. Blev helt ok resultat! Tack för tipset! | |
| Jag skyndade på torktiden med hårtork, tillverkaren till den färg jag köpte gav det som råd. Försiktigt med värmen bara... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.