|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyss köpt mig en alpina b10 -98. Gick lite oroligt på tomgång, så jag har bytt ventilkåpspackningarna nyss, och det behövdes:) Gav mig även på att byta insugsmembranet idag. När jag tog loss membranet åkte ett plaströr (långt trattliknande) med ut en bit. Det känns som det går genom hela insuget och ligger löst utan nån styrning?? Jag misstänker att detta inte är rätt? Någon vänlig själ som vet och kan hjälpa mig?? Mvh | |
| Ingen som vet? Finns bara info om byte på e34 och där går inte detta rör om jag fattar det rätt. | |
| Menar du nr 7 på denna bild, Länk ? Lite löst sitter det i sidled om jag minns rätt vid byte av membranet. | |
| Japp just den. Menar att det sitter helt löst i andra ändan, där som en o-ring nr:9 sitter. Det borde va intryckt i något känns det som. Är rädd att den hoppat av från där den satt när jag tog av insugsmembranet, den åkte med ut lixom. Helt lös, kan dra röret tills det tar stopp i torpedväggen. Den andra sidan där insugsmembranet sitter här jag koll på tycker jag. Mvh | |
|
Problemet är löst. Fick demontera spjällhuset på motsatt sida, och då såg man tydligt hur det ska sitta. Det ska alltså sitta fast. Och till alla er som ska byta insugsmembran på 540 e39, tänk på att ta det försiktigt när ni lossar membranet. Och lirka inte med det, bara kolla så det ser rätt ut och ihop med skiten igen. Annars åker ni på samma onödiga jobb som mig:( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.