|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en bmw e39 528, nyss slagit om till 17000 mil, och undrar när de är dags för kamrem byte? Har 2 st gröna dioder kvar, står inget om kamrems byte i serviceboken, så vågar inte köra så mycket med han just nu. Även olja och filter ska bytas, är de något mer man ska tänka på? Tack på förhand! | |
| Hehe, du behöver inte oroa dig för kamrem, du har nämligen kamkedja. | |
| Haha, se där.. kanske var en del 525or de var kamkedja på? Skönt å slippa bry sig om gummiremmen då :) | |
|
Mja du har ju fortf. en gummirem som driver vattenpump, styrservo, generator, ac! Sticker den så kan de i extrema fall bli skador på kylare och andra delar i dess omgivning, men ofta blir de bara trassel. Däremot så kan motorn gå varm då den förlorar cirkulationen på kylvattnet! Kamkedjan ska nog heller inte glömmas bort helt och hållet! |
|
| inte alls bilkunnig, men har en rem som har blivit lite torr/blivit lite sprickor i den, så antar att de lär bytas nu framöver. Enda ja har koll på när de gäller bilar är coilovers och ljud.. :) | |
|
Det är lång servicetid på multiremmen som en kamrem. Men när du byter by spännrulle och löphjul samtidigt. |
|
|
De sista BMWbilarna med kamrem är av 1994årsmodell och har M40motorn. Riktiga bilar har kamkedja=). Mvh Stephan |
|
|
Kamrem har ju sina fördelar, väldigt snabbt, billigt och enkelt att byta så vet man att allt i kamdrivningen är schysst! Robin_beck: Så du har koll på coilovers, då kanske du kan rekommendera fjäderkonstant till min E46 Touring?? Vikt 1520kg, original krängare fram och bak! |
|
| Finns en del drös med olika coilovers, just nu kör ja med JOMs coils på min e39a, dock endast fram, nivåregleringen är lurad bak så den är lite lägre. Har allt original här med, en e39a touring ska väga cirkus 1600kg och mina dämpare funkar fintfint, billiga är dom också =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.