AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.538

varför skakar bilen e93

Hejsan undrar varför jag har skakningar vid kallstart bilen skakar lite varvtalen går upp och ner sedan blir den bra men de lyser ingen varningslampa.

Jag lämnade in bilen till BMW Solna för några månader sedan för service +att de skakade då också då bytte de ut tänspolen. Sen funkade bilen utmärkt. Vad kan de vara nu har någon annan upplevt samma?
Vad är det för modell (motor)? E93 säger inte så mycket mer än att det är en cabriolet.
Ojjj glömde slriva 325 cab
Bensin eller diesel? Visserligen skrev du om utbytt tändspole i ditt föregående inlägg vilket tyder på en bensinare, men det skadar inte att vara tydlig.
Chris: Det lär vara en bensinare, dieslar har inga tändspolar...
Chris87 man kan skriva fel. Sluta klaga ja fråga en fråga har glömt o skriva ja undra bara varför bilen skaka. Bilen är 325 3.0 bensin
Dawwe: Sant, men det finns många bilägare som inte vet att en dieselmotor inte har tändspolar. För de som inte är så insatt i skillnaden mellan de olika sakerna är det lätt att blanda ihop tändstift och tändspolar med glödstift och glödenhet.

tolga: Det var i all välmening. Ibland händer det att det skrivs fel eller att saker blandas ihop och då handlar således svaren som ges om något annat och inte det som var tänkt att frågas om, därav att det alltid är bra att specificera bilmodell, årsmodell, motor, bränsletyp osv. Det är ett sätt att säkra kvalitén på våra svar så att vi inte gör felaktiga antaganden om motortyp osv.

Har du låtit kontrollera om det finns några felkoder lagrade? Det är en bra start. Skakningarna kan bero på allt från tändstift/tändspolar till högtryckspumpen för direktinsprutningen.
Tack Chris87 jag har gjort felsökning Inga problem jag bytte nyligen för Ca 3-4 mån sedan Hos bmw +gjorde service på bilen. Den funkar perfekt När ja kör. Annars
Ph
9
Philipr
318i Touring -02
tolga: Du har 6st tändspolar. Det kan mycket väl vara en till tändspole som har gett upp.

Philip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.