|
|
|
|---|---|
|
Innan jag slår till vill jag höra vad ni tycker om denna bil? är det rätt bil för pengarna? enda som oroar mig är miltalet. ilar överhuvudtaget efter 10000 mil börjar få slitaj problem. Länk! | |
|
Jag har köpt bil hos dom..Dom säljer oftast en ägare sv-såld tjänste bilar.. Handlarn är mycket seriös och trevlig kan jag bidra med i denna tråd lycka till mvh |
|
|
Min fundering är inte om bilfirman(jag har också köpt bil hos dem förut)utan om bilen och bilens miltal. alternativet till denna bil är en 520da -10 som har gått 5200 mil men en sk. naken bmw! Länk! |
|
|
Vad dyra de var. 199tkr för en 14000milare som endast har M-paket, komfortstolar och dragkrok som nämnvärda tillval?! 4äg har den haft inklusive Tisnar. Med det miltalet och utrustningen så max 170tkr. Den nakna var verkligen naken till och med xenon saknas. 209tkr för en sådan är det ett skämt? Jag hade mycket hellre köpt denna 2010as 530dAT med 9100mil för 172tkr med navi pro och komfortstolar med den den dyraste och finaste läderklädseln från en BMWhandlare Länk Med en 530d får du dessutom lägre försäkringskostnad. Vi Bilägare undersökte vad det skulle kosta att försäkra diverse bilar för en 41åring i Stockholm och det var ca 3500kr dyrare att försäkra en 520d än en 530d för både Salusansvar och Folksam. Salusansvar uttalade sig så här: vi ser en högre skaderisk för 520d än 530d. Men vad det beror på är inget vi kan uppge. Mvh Stephan |
|
| Tack för svaret och länken men att köpa en bil i Tyskland är svårt för mig,då har jag en bil som jag måste byta in och behöver finansiering. | |
| Skulle leta efter en 525d/530d. En 5-Serie ska ha en sexa, bränsleförbrukning är typ samma men körkänslan är en helt annan. Köp en modell som kom 2008 och framåt så får du facelift. | |
|
En BMW gör sig helt klart bäst med sexa men inte av försäkringsskäl. 530d är i genomsnitt 18% dyrare än 520d för mig. Kollade noga när jag köpte min 525d. Sedan undrar jag hur en 520d med M-paket och K-stolar kan vara en sån tomhylsa i förhållande till en som har navi men saknar M-paket? Navi skulle jag värdera till 3-4 tusen extra max vid det här laget men M-paket betydligt mer. Sedan utan att gå in på den väldigt långa diskussion vi hade sist så är det ändå läge att påpeka att det tillkommer en del kostnader på importbilen både vid köp och potentiellt efter när den ska säljas vilket påverkar jämförelsen. ------- //Lövet |
|
|
Jag tycker att beg bilar i Sverige jäkligt billiga nu, kanske bara är jag men blocket surfar man på någon timme om dagen och även mobile. Priserna känns som ganska bra i Sverige och det innan lite prut. Ska man hämta från Tyskland och "tjäna" på det så måste man typ upp i den lite övre prisklassen. Vad tror ni andra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.