|
|
|
|---|---|
|
Motorn slö, hackar och vibrerar rejält. Går uppenbart inte på alla cylindrar. Omstart så funkar allt normalt i några minuter. Ingen motorlampa tänds, men verkstaden hittar spridarproblem i fel-loggen. Är detta ovanligt, och vad kan man göra för att minska risken för liknande framöver? Har aldrig råkat ut för spridartrubbel med tidigare bilar och trodde väl i min enfald att jag skulle slippa med en relativt ny "premiumbil"... :) | |
|
Har efter lite googlande förstått att just BMW har eller har haft oerhört mycket problem med defekta spridare, som man sen bytt ut kostnadsfritt. Någon som råkat ut för detta och vill dela med sig av sina erfarenheter? |
|
| Jag fick 5 av 6 sprider bytta vid senaste servicen, inte för att bilen gick dåligt elr något utan det var endast en förebyggande åtgärd. Och var såklart gratis. | |
|
Hej! Det verkar ju bekräfta att bmw har problem med kvaliteten. Din har väl en 6-cylindrig N54-motor, och vad jag förstår har de bytt spridare och pump på tusentals sådana. Är nog inte omöjligt att likartade problem finns på mindre motorer också... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.