|
|
|
|---|---|
|
Hej När jag bytte från vinter till sommardäck började punkteringsvarningslampan att lysa. Har tyvärr bara instruktionsbok på tyska.. :) Har kollat däcktryck och allt men det är ingen punktering. Vad gör jag? Antar att jag måste kallibrera om inställningarna? Bilen är från 2009 om det hjälper och däcken som sitter på är 18tums RF däck. Tacksam för svar!! | |
| Rulla fram symbolen för punkteringsindikatorn i instrumentklustret och tryck och håll inne B/C-knappen i tre sekunder. Sen kör du en sväng med bilen. | |
|
exakt så samt detta kan även hända ibland om bilen står i starkt solsken. Det hände mig ett par gånger med en M3 E90 och den enda förklaringen jag fick var just att bilen hade stått i solen... /Anders |
|
| Ett tips kan vara att köpa en svensk instruktionsbok också, alltid skönt att ha och kostar runt 200-300kr tror jag:) | |
| Instämmer med Chris 87 samt Corzair! | |
|
Nej, du måste inte "kalibrera om" några inställningar, det du behöver göra är att nollställa däcktryckskontrollen. Det är vanligt och känt att den "tror att det är punka" när du byter till sommar eller vinterdäck. Du gör som sagt som Chris säger. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.