|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, blir förmodligen import nästa vecka. serviceboken säger första Stämplades vid 600mil. Kan det ha en påtaglig negativ effekt? Jag har såklart ingen aning om hårt bilen Kördes i början Tacksam för svar /Patrick | |
|
Antar att du har forskat i saken så gott det går. Kan tycka det är lite märkligt för det är väl change oil lampa som tänds på dem också? Vist är det bäst om servisen har utförts korrekt enligt alla konstens regler men tror att det är inte hela världen. Har motorn något ovanligt slitage skulle jag mer gissa att det beror på vårdslöst varvande och gaspådrag med kall motor. Men förstår ur din synpunkt att det känns lite tryggare utan det frågetecknet med servicen. Köper du av första ägaren borde du kunna få en vettig ursäkt iaf :-) |
|
|
Bilen ska in på en så kallad inkörningskontroll runt 200 mil och sitter i första sidan på serviceboken. Det borde vara gjort annars är det slarvigt. Jag tror inte det är hela världen men det kostade ju inget så jag förstår inte varför man som ägare struntar i det. Vad är det för spec på bilen? Kul med ännu en Zäta i landet, BMW's roligaste M-bil! |
|
|
Hur lång tid efter den plockades ut tog det innan servicen vid 600 mil kom? Kan ju ha varit en Europasemester som redan var planerad och bilen levererades senare än angivet så personen körde den och sedan lämnades bilen in. Behöver ju inte vara allt för skumt, men lite efterforskning kan du ju göra. Kan du få tag i info till förra ägaren och ringa och fråga? __________ Mvh Grelle |
|
|
Lånar tråden lite. Hur långt är det mellan verje service på Z4M 2500liter som vanliga z4? Vilken bil är det du kollat på? Tänker nog åka ner och hämta hem en Z4M också ;) |
|
| Jag har sett på flertalet Italien importerade m-bilar att inkörningsservicen inte är gjord alls?!?! Utan första sker vid ca 1500. Slarv eller okunskap? Vissa har gjort den så det kan ju knappast va olika regler på kontinenten. Undrar vad försäkringsbolaget säger om motorn rasar vid 5000 mil och servicen inte är följd enligt boken? | |
|
Hej och tack för alla bra synpunkter och funderingar.. Bilen är tillv 04.04.06, sålde på våren och första "200" milaren gjordes enligt servicebok feb 2007. Så 600 mil på 10 månader drygt. Jag har själv pratat med nuvarande ägare och var själv lite fundersam kring detta. Han var förbi bmw innan köp och fick ungefärligt svar som ni säger, men han slog till och köpte. Han är väldigt nöjd med den idag osv. tre ägare totalt i tyskland. 5000 mil. nya skivor runt om. Ekdal: finns ej på nätet. Haft kontakt med säljaren sen i höstas. Vilken spec letar du efter/ska köpa? Som sagt kan ju tycka att tidigare ägare borde reagera, om inte så bör bilen vara i gott skick. Men men finns alltid risk med beggat. Jag ska försöka få tag i en tidigare ägare imorgon. Bilen är interlagos blå med ljust skinn (sepang) det mesta i utrustn. Har letat så efter just denna Spec, rätt ovanlig. Annars var jag inne på en Bronze, precis som Phoenix :) Rätt svåra att hitta de också. Satan vad man längtar efter z4MC, efter allt kul man läst om! |
|
|
Ska bli riktigt kul att följa det här, håll oss uppdaterade nu :) IB med ljust Sepang skinn är riktigt snyggt. Vad är det för lister invändigt? Alu? Carbon? Trä? Bilen är helt fantastisk att köra, galet beroendeframkallande. Kan bli en rolig sommar :) |
|
|
Efter att ha haft 2st Z4 cab men aldrig haft en M så har suget efter att få äga en M bil blivit stort så varför inte köpa en ovanlig M. Det jag har hittat är en mörkblå Z4M troligen fullutrustad med ca 8600 mil. Vilket jag inte tror är något större problem på denna typen av bil. |
|
|
Nu blev det uppskjutet en vecka till. Nytt datum 5 juni till berlin. Jobbet satte käppar i hjulet. När det gäller sen 200 mils service så oroar jag mig inte särskilt mkt. Den har fått gå igenom en Öl- samt Insp 1 service. Detta hade ju visat sig. Bara säljaren talar sanning nu om att motor/låda etc är felfria. Phoenix: Det är Carbon, lätt snyggast tycker jag. Tycker det ligger rätt "tråkiga" z4mc ute till salu i Sverige. Därför import! Men nästan bara svarta/gråa till salu i tyskland. Har även märkt att z4mc är både billigare och har lägre miltal i Frankrike men säkert flertalet importerade fr tyskland. Ekdahl: Får man gissa på den monacoblåa med bur invändigt? :) Jag gillar den färgen också. Nästa fråga lyder, vilka 19" skall man köra på? Jag är inne lite m3 e46ans fälgar men då kanske det blir lite glapp framtill (m3an högre ET) ? Annars CSL såklart, hyper black bör vara riktigt snyggt på interlagos. |
|
| pappeman: Yep det är den. ska bara komma överens om priset. Vad brukar en handlare kunna göra på priset tror ni? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.