|
|
|
|---|---|
|
Ett stort misstag skedde i helgen... Gick ifrån bilen med nedvevad framruta på passagerarssidan och det började ösregna. Innan jag nådde bilen, läs flera timmar senare, så hade skinnklädseln i dörren sugit åt sig en hel del vatten och den är inte längre jämn utan snarare bubblig på flertalet ställen. Vet ej hur klädseln monteras på dörrar, eller stolar för den delen, är det något lim undertill som gör att det sitter tätt och slätt? Har funderat på om det kan hjälpa att hitta en stor fläkt som får torka, utan hög värme, och se om det minskar bubblorna. Alla tips på lösningar mottages! OB | |
|
Pinsamt nog har jag upplevt exakt samma sak.. Glömde sidorutan nere när bilen stod vid sommarstugan och kom tillbaka ett dygn senare med en betydligt blötare och smutsigare bil invändigt. Skinnet var bubbligt då också. De goda nyheterna är att skinnet nu ser ut som att ingenting har hänt. Jag köpte några torrbollar och ställde i bilen, ställde in en kupéfläkt på fullt ös och lät bilen stå med rutorna lite nervevade i garaget i några dygn. Det märktes skillnad ganska fort och blev helt bra till slut. Har inte märkt några problem efter det och det är snart ett år sedan det hände så jag räknar med att problemet är löst. Var lite orolig att jag inte skulle få ur all fukt så jag lät fläkten gå ett par dygn extra efter det att jag inte kunde känna fukt med händerna längre. Som sagt, skinnet ser som nytt ut igen så det löser sig nog för din del också. |
|
|
Tack för svaret Wiberg. Olyckligt att det hände dig också men är glad över att det gick väl för dig, känns hoppfullt för min del också. Ska testa med en fläkt! |
|
| Återkopplar här nu när en veckas tid har passerat sedan incidenten. Skinnet ser helt återställt ut. Gjorde susen med torrbollar och några tidningar som samlade upp fukten. | |
| Kanon, skönt att det löste sig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.