AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.664

Gäller fri service första 3 åren även i Tyskland?

Hej, vet. Ni om BMW bilar sålda i Tyskland har 3 år fri service som svensksålda? Jag undrar alltså inte om man få fri service i Sverige för importerad bil, utan i fall ni vet att om en tysk köper en BMW i Tyskland så har bilen 3 år fri service i Tyskland?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Inte vad jag vet. Dessa serviceprogram är landsunika och jag har inte hört att detta körs i Tyskland.

___
//Ulf
7serien har haft fri service som standard med tillval för fler år/mer kilometer än grunden, men det verkar vara borta nu när 7serien säljer mest i klassen (det kom alltid upp när jag byggde en 7serie på bmw.de, men gör det inte nu).

Här är en 740d-4/10 som har 5år/100000km fri service "Service Inspektion Paket 5 Jahre/100.000KM" Länk

I Slovakien ingår 5år/100000km service för 7serien än idag Länk

Mvh Stephan
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Men det gäller endast i det landet som bilen är köpt. Så den fria servicen man får i Sverige, gäller endast i Sverige, då kostnaden för servicen faktureras till den lokala importör.
Sim, ju, jag vet. Men jag är i Tyskland tillräckligt ofta för att inte påverkas av det, det vill säga om man nu får det inkluderat...
Je
36
Jeppe på berget
740 D F01 2010
X3 3,0 D -06
328 AC Schnitzer cab -96
Jag hämtade hem en begagnad 740 för en månad sen ungefär och till den ingick fri service i 3 år eller 20000 mil. Trodde först bara det gällde i Tyskland men den BMW säljaren hävdade att den gälde "worldwide" vilket stämmer. Har ett certifikat och det syns faktiskt på data när man lämnar in nyckeln hos svensk återförsäljare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.