|
|
|
|---|---|
|
Hej, vet. Ni om BMW bilar sålda i Tyskland har 3 år fri service som svensksålda? Jag undrar alltså inte om man få fri service i Sverige för importerad bil, utan i fall ni vet att om en tysk köper en BMW i Tyskland så har bilen 3 år fri service i Tyskland? | |
|
Inte vad jag vet. Dessa serviceprogram är landsunika och jag har inte hört att detta körs i Tyskland. ___ //Ulf |
|
|
7serien har haft fri service som standard med tillval för fler år/mer kilometer än grunden, men det verkar vara borta nu när 7serien säljer mest i klassen (det kom alltid upp när jag byggde en 7serie på bmw.de, men gör det inte nu). Här är en 740d-4/10 som har 5år/100000km fri service "Service Inspektion Paket 5 Jahre/100.000KM" Länk I Slovakien ingår 5år/100000km service för 7serien än idag Länk Mvh Stephan |
|
| Men det gäller endast i det landet som bilen är köpt. Så den fria servicen man får i Sverige, gäller endast i Sverige, då kostnaden för servicen faktureras till den lokala importör. | |
| Sim, ju, jag vet. Men jag är i Tyskland tillräckligt ofta för att inte påverkas av det, det vill säga om man nu får det inkluderat... | |
|
Jag hämtade hem en begagnad 740 för en månad sen ungefär och till den ingick fri service i 3 år eller 20000 mil. Trodde först bara det gällde i Tyskland men den BMW säljaren hävdade att den gälde "worldwide" vilket stämmer. Har ett certifikat och det syns faktiskt på data när man lämnar in nyckeln hos svensk återförsäljare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.