AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.257

Rimlig peng M3 Sedan 2008+?

Har börjat kika på en M3 sedan, både i sverige och i tyskland. Vad säger "panelen" om lämplig utrsutning för dagen man ska sälja vidare? Vad känns som rimlig peng på en sedan med under 5000mil färdig i sverige om man hitter den i Tyskland?

Väl mött//Les
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Lämlig attraktiv utrustning är skinn/navi/edc/m-drive/nån form av Hifi/ och ev DKG/automat då många gillar den:-)

Angående pris så tycker inte jag det skiljer så himla mycket i pris om man jämför privatannonser i Sverige kontra handlarpriser i europa.

Dock är ju utbudet större i eu men det är helt klart lite krångligare att handla och köpa bilen osedd via transport hem hade jag bara vågat hos en större handlare, helst bmw och "premium selection" men då är det som sagt inte jättestor prisskillnad.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Angående pris så är det ju bara att kolla vad som begärs och vilka som blir sålda.

Försvann en gråmet M3 sedan -08 från blocket i fredags som låg ute en dag på runt 6000 mil och begärt pris 339.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

peddan: Fick du din m3 såld?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Javisst:-) Saknar den som fan dock...tröstar mig med att jag fick bra betalt iaf.
peddan: då undrar man ju vad det är för "fel" på dom som ligger ute nu och många av dom har ju legat ute ett bra tag. Tex blåa för 328K eller den grå för 349K? Om jag inte missminner mig har dessa legat ute länge speciellt den gråa har jag för mig att jag har sett i omgångar på blocket.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja precis...den grå limon du tänker på har ju legat ute halvårsvis och den var iaf i fint skick när den såldes från bmw till nuvarande ägare för inte så många mil sedan... Nu är den ju leasad och säljs som ett försäljningsuppdrag vilket krånglar till en snabb affär + att det kanske är dem där sista tiorna ner som gäller för att den ska bli såld?

Den blå var ju tidigare pressbil i danmark vid lanseringen av m3 limo snokade nån tidigare ap user fram, dock hänger det nog inte på det att den inte blir såld. Prisnivån börjar ju dock bli attraktiv om resten av bilen är sjysst.

Ibland är det ju avstånd/tillfälle som knyter ihop affären.

Finns ju oxå en billig svart coupe för 325:-)

Jag tror priserna så sakta börjar dra sig mot 300 strecket även för 5000 milare och det är väl bara för dem säljarna att inse.
Peddan: vi talar samma språk! Nu när nya M3:an är på väg gör säkert sin sak också. Ska lägga lite bud till veckan tänkte jag och se hur sugna folk är på att sälja. För att den silvriga ska vara intressant för mig krävs mer än ett par tior iaf, snarare 30-40K. Är ganska insnöad på Bmw men för en 2008 som gått 5800 och kostar 350K, nä då väljer jag tio gånger hellre än C63 eller en till M5:a! Kan inte en vit sedan med under 5K min dyka upp för lämplig peng eller en röd, pleeeease!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Det låg ju en röd M3 limo ute i sthlm med låga mil hela vintern, försvann från blocket häromveckan bara! tidigare stod den hos Häggenäs nästan lika länge:-)
Då får jag hoppas att det dyker upp ngn snart är riktigt sugen att testa en m3:a då jag inte riktig kom överens med växellådan i V10:an.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Peddan: ok, gott var väl de iaf. Varför sålde du så fort? Missnöjd? Eller rädd för värdeminskning?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Nja definitivt inte missnöjd, lite andra saker i huvet, kommande studier, sugen på cab, det slutar väl dock som tidigare att man köper nån ny leksak:-)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

Idag kom denna lågmilade godingen ut Les.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Tråkig färg dock.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Precis min tanke, hade den haft en lite roligare färg så hade det varit högaktuellt! Har en svart bil nu och är inte sugen på en i samma färg igen, får bara tvätta och tvätta.
Jerezsvart tycker jag är en av de absolut snyggaste färgerna på M3 E90. Har haft en likadan i samma reg.nr serie till och med. En riktigt läcker bil men rekommenderar def DKG lådan framför dessa manuella. Har haft båda och DKG gör bilen så otroligt mycket skönare att köra.

/Anders
"Tråkig färg".. Svartmetallic bil med svart läder..Urläcker kombination. Sobert och klassiskt. Tänk att slippa alla dessa ljus klädslar som blir solkiga och ofräscha på kort tid.. Lacken dock en riktig putsarfärg..
Tänk om det varit en coupê, svenskåsld och dessa lååååga mil....
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

fel färg eller rätt färg, oavsett så verkar den redan såld iaf..
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Det finns för lite bilar med "färg".

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.