|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320D E91 från 2006 med dålig radiomottagning. Det är ingen skillnad om defrostern är på eller av (såg en annan tråd med ungefär samma problem). Det sitter BMW Proffisional stereo i bilen och jag har provat att byta den, men det gjorde ingen skillnad. Jag har pratat med lite folk som säger att det kan vara antennförstärkaren eller bakrutan (antennen). Är det någon som haft samma problem och lyckats lösa det? Lämna in den på BMW gissar jag kan bli dyrt! / Håkan | |
| Ingen? | |
|
Antennförstärkaren är väldigt vanligt fel på touring modellen, sitter mitt under bakspoilern. Kostar ca 2500 har jag för mig på Bmw, dom rekommenderar även att man köper nytt lock till lådan som den sitter i kostar typ 180. På insidan av spoliern sitter även en tejp antenn som går att köpa som reservdel för ett par hundringar, ( mindre vanligt fel). |
|
| Tack så mycket för tipset! :) | |
|
Jag har nyligen köpt en E91 -08 där radiomottagningen är väldigt bristfällig. När jag går in och kollar signal kvalitén så är det 5 små streck. Är det någon som vet vad det brukar vara normalt och vad max är? Många skriver att det är byte av förstärkare som gäller. Finns det andra fel det också kan vara? Det är inget fel på ljudet när man kör skivor. Tacksam för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.