|
|
|
|---|---|
|
Hej! Lite rost på det mattsvarat på framdörren vid rutan verkar vara en sjukdom på E90-E91 , fler än jag som upptäkt det? kan man byta den svarta breda listen som är boven, någon som gjort detta? | |
| Jag funderar samma sak. Någon som har bytt ut dessa? | |
|
som jag ser det ser det ut som om den går att ta av |
|
| Farsan fick sin bytt på garantin | |
|
ok, vad bra, hur lång garanti har man? eller var det Goodwill? |
|
|
Sök lite har på forumet, har för mig att det i tidigare trådar kring detta framkommit att detta tar inte BMW på garanti eller Goodwill då delarna ni pratar om enligt dom inte sitter på bilen?????? Jag kan ha misstolkat det hela så klart. Niklas Fransosen |
|
| Har precis frågat en BMW/verkstad om det i samband med en annan rostblemma och dom står inte för den delen då den tydligen är fastskruvad, alltså ingen karossdel. Dock trodde mekanikern att den svarta plåtbiten kostade runt 200 kr och tog mindre än en halvtimme att byta, så det är verkar ju inte vara en jättegrej. | |
|
Hej Har själv just bytt B-stolpen på förardörren och båda listerna på C-stolpen. B-stolpe framre 181:- C-stolpe främre 122:- C-stolpe bakre 335:- (!) En snitsig mekaniker gör det förmodligen på en halvtimme per list, men det finns en bonus med att göra det själv. Man får en chans, om man har läckage från den inre tätningen på dörren, att täta. Alla mina dörrar var otäta, vilket jag anade eftersom det började bli fuktigt vid trösklarna. Jag har gnällt lite över att BMW har blivit mekarovänliga, men detta var lättfixat med rätt verktyg. Verktyg för att bryta loss dörrklädseln, typ Biltema Torxskruvmejsel Silikonspray, ett måste för att få på gummilisterna. Calle |
|
|
Tack för era svar. Jag ska köra ner till Förenade bil i Malmö och fråga, återkommer med svar. |
|
|
Hej! Även jag har fått rost på min E92 2011 på den svarta listen runt dörren, på båda sidor. Ska åka till verkstan i morgon och höra vad dom säger. Återkommer om det är garanti eller inte. //TP /TP |
|
|
Jag fick svar att garantin inte tog det då det inte är karossen, utan på monterat på karossen..kaostar mig 1800 att få bytat 3 st.. suck mina gmla E30 var bättre kvalité |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.