|
|
|
|---|---|
|
Då bilen igenom besiktningen igen då (puh). Trodde det skulle bli nedslag på flera saker som bromsrör, lite oljeläckade etc, men fick bara "bra att veta" påpekanden om detta. Vad som däremot inte gick igenom var att de gula blinkersglaslyktorna bak, som någon av de föregående ägarna lackerat i en mörk nyans av brunt / svart eller vad, inte gillades. Polisen hade varit inne någon dag tidigare och tagit dem i örat ang. detta, att vara hårdare med detta. Så nu måste jag ta bort färgen på något sätt. Det har redan flagnat av en del, men det som sitter kvar går inte att bara ta bort med bara naglarna. Är rädd att glaset (plast) förstörs om jag använder något kemiskt. Någon som har ett bra förslag hur jag ska få bort resten??? | |
| Använd T-röd. Det skadar inte plastglaset. | |
| Tack Bimmer, ska prova det! | |
|
Det finns en speciell remover-spray på biltema. T-röd biter inte på biltemas lyktfärger iaf... |
|
|
CRC Gasket Remover, eller bromsvätska! Finns risk att de orangea/gula även försvinner. Bromsvätska är ju ett gammalt knep för att göra orangea blinkersglas vita.. T-röd biter nog inte de minsta, ska nog vara väldig kass färg, färg som inte ens är värd att kalla färg :) Men vad de gäller allt annat så provar man med sig fram med de svagaste och på liten yta till att börja med. Kan ju hända att de släpper med lite vatten, yes och lite skrubbning.. |
|
|
Provade med kemisk ren bensin. Det funkade på ena lyktan, men på den andra sidan där färgen var mera intakt tog det inte speciellt bra. Aceton hade heller ingen verkan. johnstefan> Ska kanske testa remover sprayen! Lyktorna är troligen av plast men påverkades inte av de lösningsmedel jag testade med. Såg att det fanns en del sprickor i (plast)glaset. |
|
| Det fungerade mycket bra med ren aceton. Jag gnuggade nog inte tillräckligt mycket första gången! Testade igen och det gick bort hur enkelt som helst. Nu är "glasen" rena och fina! | |
| Aceton ska man vara väldigt försiktig med på plastmaterial då Aceton oftast löser upp plast och man riskerar att helt förstöra saken. | |
| Helt rätt, men det fungerade här. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.