|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har gjort en liten däckräknare och lagt upp på Android Market (Google Play) idag. Länk. ... eller sök på "Däckräknare". Den är gratis och inget märkvärdigt. Bara en enkel däckräknare, men praktisk att alltid ha i telefonen tycker jag själv. | |
|
Länken verkar inte fungera så bra, vi prövar utan https: Länk. |
|
| Har inte laddat ner, men menar du en som räknar ut omkrets och/eller diameter? | |
|
Japp. Den har två rader; en för originaldäck och en för nytt däck. Om original t ex är 215/60 16 så anger du det i "Original". Sedan kan du experimentera med däck i 18 tum t ex, 225/40 18 -- appen kommer då att räkna ut omkrets, diameter och däcksida och visa hur väl de passar. T ex, det nya däcket är 2 % mindre än original - då går man upp en dimension tills det stämmer. |
|
|
En måste-app som man inte kan vara utan. Solklar fempoängare :) Tack Lasse! |
|
|
Själv är man lite av den typ som är emot appar när de finns sidor på nätet som gör exakt samma sak. Men de är ju kul att koda :) Sidhöjden antar jag är den sammanlagda! |
|
|
Sahlin: tackar och bockar! :) gOry: var och en gör som man själv vill, det är det som är charmen. :) Själv drar jag inte med mig datorn överallt, och ingen däckräknare på nätet fungerar ens halvtaffligt i en mobiltelefon med sin lilla skärm. Appen fungerar mycket bättre och mobilen har man alltid med sig. Dessutom drar den ingen datatrafik, om man har ett abonnemang som kostar för surf. Däcksidans höjd : Om däckbredden är 245 och profilen är 40, så är däcksidans höjd 245 * 0.40 = 98 mm, 9,8 cm. |
|
| Tack! | |
| Kanon! | |
|
Trevlig liten däckräknare. Appen kräver inga rättigheter - topp! Nu saknas bara en funktion som föreslår alternativa dimensioner med samma omkrets. T.ex. skulle resultaten kunnas sorteras efter hur väl omkretsen överrensstämmer med originaldimensionen. mvh/ Anders |
|
|
Lasse-SL500: Säger nog mer om användaren än appen! :) Jo jag vet att de är % av bredden, men tyckte de lät så mycket översatt i cm. Har själv 245 40, så jag fundera på verkligen om däcksidan är 10cm, men de är den nog bara att de ser mindre ut.. |
|
| Tack hörni, det är roligt om den kommer några till glädje! :) | |
| Kommer du spinna vidare på den? tex rekommendera fälg/däck storlekar ifall man ändrar bredd eller storlek på fälg? | |
| gOry: jag vet inte, det beror helt på om lusten faller på -- jag gör det enbart för att det är kul. Roligt om några andra har glädje av appen också. | |
| Tack Lasse-SL500! | |
| tackar, kommer till nyttaq.. | |
| Tack kompisar | |
|
Mycket bra app. Tog ner den och kommer säkert få användning av den snart. 5+ =) JW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.