|
|
|
|---|---|
|
I boken står det endast, "försämrade avgasvärden kontakta bmw verkstad" men vad beror det på, har inte haft bilen länge och har hört talas om topplockspackningar m.m som e boven hoppas inte.....har också hört om att det bara är lambdasonder/luftmassemätare.....om det nu t.ex skulle försvinna olja skulle det med verka till dåliga avgasvärden! men nån stor pöl med olja finns inte under bilen.... 745ia -02 | |
|
Och hur ser man värmen på motorn under körning...? |
|
|
Som 7-serie ägare (E65) förväntas man inte behöva befatta sig med såna saker som motor temperatur. Det ska kunna gå att få temperaturindikering i varvtalsmätaren i vart fall medan motorn värms efter kallstart men det är allt, men det är mest för att man inte ska maxbelasta motorn innan det blivit åtminstone lite varm.? I senare årsmodeller finns oljetemperaturmätare. |
|
| Omöjligt att tala om vad det beror på, du får börja med att kolla vad det är för felkod. | |
|
Ja min tanke med....Delorian |
|
|
idageftermiddag på väg hem från jobbet slocknade lampan,,,,dock har jag beställt tid för diagnos imorn och ska be min mekaniker kolla på den....ändå.... |
|
|
Jag har problem att min motorlampa kommer förut var den på ett tag men upptäckte att om jag lossar tanklocket och sätter dit det igen så slocknar den efter 5 starter. För det är så den fungerar om felet ej existerar längre så släcks den efter ett par startcycler minns inte om det var 4 eller 5 st. |
|
|
Inkopplad boschdata felkoder: 2760,2761,273d i svenska betyder det att friskluftspumpen enåt vajsing med men inget att bekymra sig över, Katalysatorn får/ger fel värden men ett väldigt vanligt fel och förhoppningsvis inget att bekymra sig över heller. Men flink som han e Christer på Service center i Falkenberg kollade han runt lite på bussningarna och många var dåliga /glapp i, får se vad besikningen hittar....och åtgärda hos Christer. Jo dessutom kollade han avgasvärden o de var helt ok... Till det facila priset, 646kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.