AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.457

Gul motorlampa tändes...varför?

Visa användare
30
bmw540286
BMW 745 i -02
I boken står det endast, "försämrade avgasvärden kontakta bmw verkstad" men vad beror det på, har inte haft bilen länge och har hört talas om topplockspackningar m.m som e boven hoppas inte.....har också hört om att det bara är lambdasonder/luftmassemätare.....om det nu t.ex skulle försvinna olja skulle det med verka till dåliga avgasvärden! men nån stor pöl med olja finns inte under bilen....

745ia -02

Visa användare
30
bmw540286
BMW 745 i -02
Och hur ser man värmen på motorn under körning...?

Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Som 7-serie ägare (E65) förväntas man inte behöva befatta sig med såna saker som motor temperatur. Det ska kunna gå att få temperaturindikering i varvtalsmätaren i vart fall medan motorn värms efter kallstart men det är allt, men det är mest för att man inte ska maxbelasta motorn innan det blivit åtminstone lite varm.?
I senare årsmodeller finns oljetemperaturmätare.
Omöjligt att tala om vad det beror på, du får börja med att kolla vad det är för felkod.
Visa användare
30
bmw540286
BMW 745 i -02
Ja min tanke med....Delorian

Visa användare
30
bmw540286
BMW 745 i -02
idageftermiddag på väg hem från jobbet slocknade lampan,,,,dock har jag beställt tid för diagnos imorn och ska be min mekaniker kolla på den....ändå....

Jag har problem att min motorlampa kommer förut var den på ett tag men upptäckte att om jag lossar tanklocket och sätter dit det igen så slocknar den efter 5 starter.
För det är så den fungerar om felet ej existerar längre så släcks den efter ett par startcycler minns inte om det var 4 eller 5 st.
Visa användare
30
bmw540286
BMW 745 i -02
Inkopplad boschdata felkoder: 2760,2761,273d

i svenska betyder det att friskluftspumpen enåt vajsing med men inget att bekymra sig över, Katalysatorn får/ger fel värden men ett väldigt vanligt fel och förhoppningsvis inget att bekymra sig över heller. Men flink som han e Christer på Service center i Falkenberg kollade han runt lite på bussningarna och många var dåliga /glapp i, får se vad besikningen hittar....och åtgärda hos Christer. Jo dessutom kollade han avgasvärden o de var helt ok...

Till det facila priset, 646kr

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.