|
|
|
|---|---|
|
I ett försök att verka lita vuxen inför grannarna vaxade jag gammbilen. Blev rackarns flådigt, men tyvärr fick jag ingen finish på kromet runt rutorna. Har provat det städskåpet erbjudit+Autosol, men tji. Någon som vet hur man får puts och lyster på kromet? Robban | |
|
det finns krompolish... vet tyvärr inget namn men har själv använt de till njurarna på min bil. mvh Daniel Finns på icq: 60288954 |
|
Tigerr |
Autosol - Helt klart bäst! Se bara till att skydda närliggande lack först med maskeringstejp! :) Tigerr |
|
Använd Autosol......om du vill att kromet skall bli smårepigt! Använd krompolish eller vanlig polish i stället. Tar lite längre tid men blir mycket bättre! Mvh |
|
| Autosol fungerade inge bra Krompolisch har jag icket provat men jag körde sonax hårdvax där det blev jättebra | |
Tigerr |
Vad är det för fel på Autosol!? Jag använde det på E34an, blev sketabra! Har hållit sej som nytt nu i två år med vanlig tvätt.. Tigerr |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De riktiga kromtyngda dollargrinsägarna skull aldrig komma på tanken att använda Autosol, det sliter nämligen på kromet, de cleanar och vaxar istället. Krompolisch är nog ett bättre alternativ men inget jag provat. MVH Hasso |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns ett alltiallomedel som heter Starcleaner (tub)som man stryker på med en fuktad svamp som brukar funka utmärkt på krom och andra metaller. Medlet upplöst i svampen sedan stryk på ,låt verka ,skjölj bort,putsa med torr trasa. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.