AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.240

BMW 528 touring som första bil, hjälp med reservdelar/service

ma
31
mawno
528 Touring -99
Hej!
Har nyligen införskaffat en BMW 528 touring från -99. Det är den första bilen jag äger och jag skulle behöva lite råd och tips när det gäller småsaker som måste fixas till på bilen.

Bakluckan har ett rosthål rakt igenom på ett ställe. Även en hel del rost runt bakrutan. Troligen måste hela bakluckan bytas. Var hittar man en bättre begagnad? Har sökt på bildelsbasen.se och laga.se men där hittar jag ingen i rätt färg. Någon som har tips på en välsorterad BMW skrot i Lund/Malmö regionen?

Bilen vibrerar en del när man kör mellan 100-110km/h, går bra i alla andra hastigheter. Läste här på sidan att det kanske kunde bero på slitna bussningar i bakvagnen. Vad skulle det kosta att byta dessa?

En mindre detalj... Kopphållarna är kaputt både fram och bak. Är dessa lätta att byta eller är det krångligt och dyrt?

Tack på förhand!
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
lite beroende på hur långt bilen rullat så bör du kolla,Kylare/vattenpump,Termostat, torrsprickor etc
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Angående vibrationer, har du kollat hur däcken ser ut? jämnt slitna?, kan räcka med en bra balansering?.
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Ja kolla så däck och fälg är vibrationsfria innan du felsöker bilen.

Reservdelar och serviceprylar hittar du billigt på ebay från tyskland och storbritannien.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.