AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.152

Få "rätt" information i färddatorn, 320d -11

cr
4
creative14
320d Touring -11
Har precis införskaffat mig en 320d Touring (automatväxlad) från 2011, och har problem med att få fram en "standardvisning" i färddatorn. Det som visas när jag startar bilen är milantal, mil sen senast tankning och vilken växel som är i.

Enligt boken ska man hålla inne knapp nr 2 i tre sekunder för att aktivera detta, men det händer inget. Jag vet hur man får fram de olika mätinstrumenten, men de är borta när jag startar bilen nästa gång, och de tar dessutom upp hela displayen.

Någon som vet hur man får ett mätinstrument som standard i den "tomma rutan"?

PS. Har tidigare ägt en 320d -06 med manuell växling och där hade jag aldrig detta här problemet.
Jag är inte med på vad du menar. Vad menar du med standardvisning? Att färddatorn visar samma information vid start som då den sist stängdes av?
cr
4
creative14
320d Touring -11
Precis. Just nu är den övre delen i färddatorn tom, dvs att bara miltal visas längst ner. Kört flera 3-serier innan och har alltid fått in ett mätinstrument där, vilket jag inte lyckas med nu. Med "standard" menar jag att den övre delen inte ska vara tom när jag startar bilen.
På E9x med fyrcylindrig motor och automat så får inte all information plats i samma vy på grund utav det enklare instrumentklustret därav har de delat upp informationen i olika vyer. Startvyn är alltid mätarställning samt växelindikator. Huruvida det går att ändra startvy vet jag inte.

Vilken vy har du när du trycker och håller inne knappen i tre sekunder?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.