|
|
|
|---|---|
| Nån som vet vad det kostar att byta ut standardhögtalarna och eftermontera HK högtalarna i en E91? Samt var lämnar man in bilen lämpligast? | |
|
HK blir nog ganska dyrt att byta till. Förslagsvis köper du Bmw original alpine uppgraderingskitt. Framsystem & ett steg. Eller ännu bättre (enligt mig) Gladen 200 Bmw one kitt Och ett 4kanalssteg som tar högnivå. Detta kan även kräva en liten omprogrammering av std radion då den har en kraftig Eq förvrängning |
|
|
MartinN Jag har det du föreslår, men min undran är vad programmeringen gör? Och vart fixar man det? Micke |
|
| Migge6: På på bilar tillverkade efter mars 2009 går det att programmera om Radio Professional för att få ljudinställningar som passar bättre med Alpine HiFi-paket. | |
| Tack för svar. Så Alpines BMW uppgradering finns hos BMW själva alltså? Jag har en äldre E91 (2005) - dock med Radio Professional. Måste den bytas ut eller klarar man sig utan omprogrammering? | |
| hbengtsson: Omprogrammering är ej nödvändigt på bilar tillverkade före mars 2009. Du behöver således inte byta huvudenhet eller programmera in något. Det fungerar direkt ur lådan. | |
| Toppen, tack! Då blir det så. | |
|
Tjena,, Jag har nu för någon månad sedan monterat in alpine kitet .. kan bara säga att jag blev supenöjd, Dessutom en ganska enkel operation tycker jag, tog ca drygt 3 timmar. Men vad säger ni om omprogramering ?? är det något man bör göra ,? min 320d är tillverkad maj -09,.. |
|
|
daniel.m: Det är inget som måste göras. Fördelen är att det går att göra bättre toninställningar och att huvudenheten levererar lågnivå signal till slutsteget, vilket kräver att du även ändrar den lilla brytaren som finns på slutsteget. Nackdelen är att det kostar pengar och att ljudförbättringen är väldigt låg i förhållande till vad omprogrammeringen kostar. Är du nöjd med den möjlighet du har idag med att justera toninställningarna (bas och diskant) så ser jag ingen anledning till att betala pengar för att få huvudenheten omprogrammerad. |
|
| Alpinekittets slutsteg kompenserar för STD ljudets eq med en knapp på undersidan. Har du ett annat slutsteg kan det bli värre =) tror det blev rätt nu | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.