|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag jagar v12 från 850 och har lite frågor. 1. Vad är det för skillnad på 850i, 850Ci och 850CSi? Det skiljer ju ändån 81hk. 2. Vad kostar en 381hk motor ca? Tacksamm för svar! Kim Söker en Alpina motor passande E-30, typ b6 2,8 men gärna större!!! :) -=$¤CimmenpoweR¤$=- | |
sebbe_bmw |
850 heter Ci.. bara i finns inte... CSi är byggd av M och har 380 häst.. Finns få såndana bilar.. |
|
Länk /Micke |
|
|
Letar du efter en motor eller en bil? Här finns mer info om de olika modellerna. Länk Länk En beg 850csi motor kan det inte finnas många av varför priset nog ligger rätt högt. |
|
|
Jodå visst finns det 850i. Så hette modellen när den kom 1990 och de första åren (med 300Hk). Senare blev det ny beteckning 850Ci av nån anledning. kanske för att det skulle vara analogt med 3-seriens Ci-beteckning för Coupe. mvh |
|
|
Varför nöja sig med futtiga 300-400 hk, när McLaren har en med (antar jag) minst det dubbla. Nu undrar kanske någon vad det har med BMW att göra, men deras V12 bygger på BMWs V12, så det är i alla fall teoretiskt möjligt att lyfta ner en sådan. Tack för ordet, och kör försiktigt. ;-) |
|
|
Visst, motorn som sitter i McLaren F1:an är säkert ytterst billig... Om jag inte minns fel är den på 627hk. /Micke |
|
|
Tack för alla svaren! Jag jag har tänkt att lyfta i en v12 motor i en bil som inte borde ha det... Så utrymmesfrågan är inte så svår... man får kapa tills det går! Jag vet att det går. En McLaren motor vore fint men varken chassit eller plånboken tycker om det... Bilen väger bara idag 1300kg så det borde röra på sig även att jag bara får i lilla 12:an på 300... Egentligen skulle jag kunna stoppa i 3,2l m-motorn på 321hk och slippa kapa så mycket men jag har alltid velat åka v12 och är så förrebannat kär i min beemer så då får vi helt enkelt köpa en v12 till han. Fick pris på en Ci-motor (300hk) 20.000:- med kablar och allt... Lite mycket men jag har ju inte så mycket att jämmnföra med än så vi får se vad som händer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.