|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har några frågor angående min E30 325 M-Tech ll :) - ABS lampan lyser, hur går man tillväga för att felsöka? kan man mäta varje givare men hur mäter man då? heller är det något annat vanligt fel? - Bilen går väll ojämt på tomgång, de hackar/hoppar liksom... Har felsökt detta och provade att spraya lite startgas på denna delen (vad det nu är)? och då går den upp i tomgång så anatar att det läcker där ifrån. [URL=Länk Uploaded with [URL=Länk Där jag ringat in, det var där jag sprayade.. vanligt fel också och är det bara att byta den packningen då? :) Tacksam för svar, mvh | |
|
Länk Denna länken skall funka :) |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Delen du ringat in är till för att värma upp gasspjällhuset så att spjället inte fryser fast. Däremot går det en luftslang in där, om jag inte minns fel. Misstänker du sprickor så är det ibland svårt att hitta dem med komponenterna på plats. Montera bort insugsrör, tomgångsmotor och slangar och syna varje komponent noga. |
|
Skulle vilja se svaret om ABS lampan. Den lyser i min M3E30 efter framvagnsrenovering. Lyser inte vid start, men efter någon eller några lätta inbromsningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.